Program szkolenia

1. Wprowadzenie
- pre-test – sprawdzający wiedzę Uczestników przed szkoleniem
- modele zarządzania zasobami ludzkimi – ujęcie praktyczne
- strategia personalna firmy i jej dostosowanie do kultury organizacyjnej
- zarządzanie zasobami ludzkimi w jednostkach samorządowych (case study – analiza mocnych stron i zagrożeń, wnioski)

2. Rekrutacja i selekcja pracowników
- aktualne wyzwania stojące przed osobami rekrutującymi pracowników w Polsce
- jak optymalizować dobór osób do zespołu
- metody i techniki rekrutacji
- przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
- prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej
- ocena kandydata – psychologiczne aspekty
- specyfika rekrutacji na stanowiska menedżerskie – model PowerHiring
- wywiad behawioralny w rekrutacji (ćwiczenie)

3. Motywowanie pracowników
- Na czym polega motywowanie ludzi?
- „W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, ale w praktyce taka różnica istnieje” – główne teorie motywacji i ich zastosowanie
- Prawa motywacji
- „Kij czy marchewka” - ćwiczenie
- Na czym polega konstruowanie systemów motywacyjnych (case study)?
- Motywowanie ROM i MBO – czyli o celach i wynikach w motywowaniu oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi

4. Ocena pracownicza
- reguły, metody i procedury oceniania
- kwalifikacje i kompetencje w ocenie pracowniczej
- jak skonstruować system ocen spełniający ustawowe wymogi (case study)
- oceny pracowników a decyzje kadrowe – czy i jak łączyć oceny z systemem wynagrodzeń (miniwykład; prezentacja rap[ortu z badań w polskich firmach i instytucjach)
- rozmowa oceniająca (ćwiczenie)

5. Szkolenia pracowników
- planowanie szkolenia kadr
- optymalizowanie polityki szkoleniowej
- strategia szkoleniowa firmy – jak ja projektowa i weryfikować (ćwiczenie)
- projektowanie ścieżek kariery i zarządzanie rozwojem oraz talentami w organizacji (case study)

6. Umiejętności menedżerskie ważne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- Źródła władzy (model Ravena)
- Kluczowe kompetencje menedżerskie
- Co wiemy na temat wpływu stylu zarządzania na motywację pracowników czyli na co szef ma wpływ i co może zmienić w zakresie motywacji swego zespołu
- Co jest istotą budowania autorytetu
- Algorytm karania pracowników
- Algorytm nagradzania pracowników
- Kiedy i jak dawać wytyczne pracownikom
- Psychologiczne aspekty delegowania uprawnień
- Przekazywanie trudnych decyzji
- Radzenie sobie z konfliktem pracowniczym – zapobieganie demotywacji powstałej z powodu sporów między członkami zespołu

7. Podsumowanie szkolenia
- dobre praktyki versus nieefektywne działania – dyskusja podsumowująca
- post-test oceniających wiedzę Uczestników po szkoleniu
- ocena szkolenia, rozdanie certyfikatów

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Adresaci szkolenia

Oczekiwania wobec uczestników i korzyści z zajęć:
Kluczowym założeniem zajęć jest nabywanie i dzielenie się praktyczną wiedzą i umiejętnościami poprzez warsztaty moderowane przez trenera - praktyka.
Podczas zajęć będziemy pracować na konkretnych przykładach (case'ach) z polskich przedsiębiorstw. Ćwiczenia będą nakierowane na nabywanie konkretnych praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania zasobami (np. jak zaprojektować i wdrożyć  system ocen)

Aby zrealizować cele i uczynić zajęcia efektywnymi, ważne jest, aby uczestnicy wykazywali się:
• proaktywnością - czyli obecnością i czynnym udziałem w warsztatach
• zaangażowaniem – konstruktywną dyskusją, zadawaniem pytań podczas zajęć, dzieleniem się wiedzą, przemyśleniami i umiejętnościami
• nastawieniem na praktyczne rozwiązania – analiza teorii i modeli zarządzania zasobami ludzkimi pod kątem praktycznych zastosowań

Cel szkolenia

Główny cel Kursu to praca na konkretach (case study) oraz nabycie praktycznych umiejętności z zakresu ZZL.

Cele szczegółowe - korzyści nabyte po szkoleniu pod  kątem:

Wiedzy: Uzyskanie wiedzy nt. zasad konstruowania i wdrażania systemu motywacyjnego optymalnego dla danej organizacji

Umiejętności: Nabycie umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania, i oceniania efektywności systemu rekrutacyjnego w organizacji, systemu ocen pracowniczych w organizacji oraz nabycie umiejętności w zakresie planowania i przeprowadzania rozmów oceniających

Postaw społecznych: Nabyta wiedza pozwoli Uczestnikowi na kompetentne projektowanie i wdrażanie kompleksowej strategii personalnej danej organizacji. Umiejętności dokonywania oceny i planowania spowodują, że Uczestnik Kursu dokona oceny i w razie potrzeby z łatwością zaplanuje działania naprawcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w firmie.

Metodyka

Kurs to kilku modułowa propozycja wprowadzająca w tematykę zarządzania zasobami ludzkimi. Oprócz omówienia zasadniczych elementów składających się na politykę kadrową i zarządzaniu zasobami ludzkimi proponujemy moduł poświęcony psychologicznym umiejętnościom menedżerskim.

Zajęcia zostaną dostosowane do specyfiki pracy jednostek samorządowych – poprzez przykłady i narzędzia adekwatne do zastosowania w odniesieniu do tejże specyfiki. Zaprezentujemy także kilka rozwiązań jak dotąd w praktyce polskich jednostek samorządowych – nie stosowanych, ale wartych dyskusji i uwagi – być może staną się dla Uczestników szkolenia inspiracją.

Szczegółowa metodyka:

  • wykład
  • dyskusja moderowana
  • prezentacja multimedialna
  • case study
  • praca w grupach
  • ćwiczenia indywidualne
  • ćwiczenia z kamerą
  • testy i kwestionariusze

Kurs trwa 30 godzin i kończy się egzaminem sprawdzającym wiedzę. 

Warunkiem zaliczania kursu jest:

• 80 % poprawnych odpowiedzi w egzaminie.

KURS JEST AKREDYTOWANY PRZEZ  LUBELSKIEGO KURATORA OŚWIATY DECYZJĄ NR 15/2015

PAMIĘTAJ ŻE MOŻESZ POZYSKAĆ DOFINANSOWANIE NA REALIZACJĘ KURSU

Trener

Katarzyna Jędruszczak

Psycholog, praktyk (specjalizacja: psychologia i zarządzanie zasobami ludzkimi). Posiada ponad 10-letnie doświadczenie biznesowe. Specjalizuje się̨ w szkoleniach i doradztwie dla kadry kierowniczej małych i średnich przedsiębiorstw, w tym w doradztwie w zakresie zarządzania sprzedażą i obsługą klienta; realizuje treningi motywacyjne i automotywacyjne.

W obszarze szkoleń jest ściśle związana z handlowcami. Prowadzi warsztaty dla grup określanych jako „siły sprzedaży” oraz osób pracujących czy mających kontakt z klientem. Są to zwykle intensywne i kompleksowe warsztaty, coachingi i trening, których celem jest uzyskanie konkretnego efektu w postaci wzrostu sprzedaży i motywacji handlowców. Na swoim koncie ma realizację wielu projektów poprawiających efektywność przedsiębiorstw: projektuje i wdraża systemy ocen, systemy rekrutacyjne (w tym Assessment Centre), systemy motywacyjne, strategie szkoleniowe. Jej kwalifikacje potwierdzają m.in: dyplom MBA (University of Illinois), certyfikat TROP z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikat Master of NLP, akredytacja PARP, a przede wszystkim referencje Klientów. Na stałe współpracuje z kilkoma firmami szkoleniowo-doradczymi. Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Bankowej i SGH, autorką wielu artykułów (np. dla gazety MSP oraz Gazety Prawnej). Poza pracą jako trener, Katarzyna Jędruszczak pracowała jako handlowiec (branża FMCG), project manager oraz dyrektor sprzedaży i marketingu. Obecnie jest współwłaścicielką firmy handlowej. Wszystko to powoduje, że jej zajęcia mają przede wszystkim walor praktyczny.

Organizacja szkolenia

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w Kursie zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w Kursie jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z Kursu. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed Kursem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu - uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania Kursu zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

PLAN KURSU

1-4 dzień

  • godz. 9.00 - 11.15 /rozpoczęcie, zajęcia 3 godz./
  • godz. 11.15 - 11.30 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.30 - 13.00 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 13.00 - 13.15 /przerwa na kawę/
  • godz. 13.15 - 15.30 /c.d. zajęć 3 godz./