Program szkolenia

MODUŁ I - PLANOWANIE ZASOBÓW PRACOWNICZYCH JAKO PODSTAWOWY ELEMENT CZYNNOŚCI REKRUTACYJNYCH.

Rekrutacja i selekcja w organizacji

Zagadnienia:
1. Strategia rozwoju zasobów ludzkich w organizacji, a polityka doboru pracowników.
2. Uwarunkowania procesu rekrutacji i selekcji.
3. Zarządzanie kompetencjami a procesy rekrutacji i selekcji.

Przygotowanie procesu rekrutacji

Zagadnienia:
1. Profil stanowiska pracy a profil kompetencyjny jako podstawa doboru kandydatów.
2. Źródła pozyskiwania pracowników oraz ocena ich użyteczności dla organizacji: 
    • kiedy i w jakich okolicznościach korzystać z określonych źródeł
3. Podstawy marketingu personalnego.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek  korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora. 
4. Wprowadzeni do controllingu personalnego w obszarze doboru pracowników.

MODUŁ II - DOBÓR I SELEKCJA PRACOWNIKÓW

Metody procesu rekrutacji i selekcji

Zagadnienia:
1. Rozmowa kwalifikacyjna.
2. Testy psychologiczne.
3. Formularze oparte na kompetencjach.
4. Kwestionariusze biograficzne.
5. Życiorysy zawodowe.
6. Grafologia i jej znaczenie.
7. Assessment Centre i jego zastosowanie w procesie rekrutacji:
   • przygotowanie procedury
   • przygotowanie i przeszkolenie zespołu oceniającego (budowanie lub weryfikacja kompetencji)
   • ocena efektywności AC

Prowadzenie rekrutacji i selekcji

Zagadnienia:
1. Zasady przygotowania i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych:
   • jak zorganizować miejsce spotkania
   • jak zorganizować pracę w trakcie sesji rekrutacyjnej
   • jak uzyskać jak najwięcej wiedzy o kandydacie
   • jak właściwie odczytywać i zrozumieć zachowania i komunikaty werbalne  oraz niewerbalne, (wykrywanie   kłamstwa itp.)
2. Rozmowy kwalifikacyjne a zasada sprawiedliwości i błędy procesu oceniania.
   • jak prowadzić spotkanie z kandydatem?
   • jak rozmawiać o wynagrodzeniu?
3. Zastosowanie testów psychologicznych.
4. Zastosowanie testów opartych na próbach wykonania zadań.
5. Plusy i minusy zastosowania Assessment Centre .
6. Rekrutacja wewnętrzna – mocne i słabe strony.
7. Wybór najodpowiedniejszego kandydata
   • jak udzielić informacji zwrotnej kandydatom odrzuconym?

MODUŁ III - OKRES ADAPTACJI NOWOZATRUDNIONEGO PRACOWNIKA

Programy adaptacyjne pracowników

Zagadnienia:
1. Wdrażanie nowych pracowników do organizacji.
2. Procedury oceniania w procesie adaptacji.
3. Programy mentoringu jako wspomaganie procesów adaptacyjnych.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek  korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest:
- dla osób, które kierują działami HR w organizacji
- dla menedżerów personalnych oraz dla właścicieli firm,
- dla osób zajmujących się przygotowaniem i przeprowadzaniem naboru pracowników.
- specjaliści rekrutujący pracowników, odpowiedzialni za proces planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji kadr.

Cel szkolenia

Głównym celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy w zakresie przygotowania i wdrożenia procedury doboru pracowników (rekrutacja, selekcja, adaptacja), oraz nabycie umiejętności w zakresie posługiwania się różnymi metodami i narzędziami w zakresie całej procedury doboru pracowników.

Szczegółowe cele:

-Nabycie wiedzy i umiejętności w obszarze pokonywania psychospołecznych barier oceniania

-Nabycie umiejętności efektywnego prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej

-Nabycie wiedzy w zakresie przygotowania podstaw marketingu personalnego oraz oceny efektywności procesu doboru pracowników

-Nabycie umiejętności przygotowania różnych metod procesu selekcji ich adekwatnego zastosowania do indywidualnych potrzeb organizacji

Poznając zasady formułowania kompetencji zawodowych uczestnicy szkolenia nauczą się przeprowadzać efektywny nabór kandydatów. Podczas szkolenia omawiane są najlepsze praktyki oraz typowe problemy i błędy osób rekrutujących. Elementy warsztatu umożliwiają praktyczne zmierzenie się z metodologią przygotowywania procesu, rekrutacyjnego.

Jednym z najważniejszych i najbardziej wartościowych zasobów, jakim dysponują firmy są ludzie. Zdolność do rozwoju i przetrwania firmy, jej sukcesy na rynku są uzależnione nie tylko od zasobów kapitałowych i nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim od doskonale zorganizowanego, zintegrowanego i dobrze przygotowanego zespołu pracowników.

Rekrutacja zajmuje ważne miejsce, co świadczy o jej istotności w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Umożliwia przyjęcie odpowiedniej kadry, która decyduje o sukcesie firmy. Pozyskiwanie pracowników decyduje w dużym stopniu o losach organizacji, o jej rozwoju, sukcesach na rynku, osiąganiu wyników lepszych od konkurencji. Poprawnie przeprowadzona rekrutacja i selekcja daje gwarancję zatrudnienia osoby, która będzie odpowiadała wymaganiom stanowiska i szybko zaadaptuje się do nowego środowiska pracy.

Metodyka

Szkolenie prowadzone w formie warsztatów z dużym zaangażowaniem uczestników, wykorzystaniem przede wszystkim techniki: dyskusji, analizy przypadków, ćwiczeń opartych na realnych zadaniach zawodowych uczestników szkolenia oraz mini wykładów połączonych z prezentacjami multimedialnymi.

W trakcie dni szkoleniowych możliwe konsultacje indywidualne w zakresie omawianych tematów.

Trener

dr Joanna Mesjasz

Wieloletni praktyk zarządzania na kluczowych stanowiskach: Dyrektor Personalny GK Impel, Prezes Zarządu Spółki HRB, Wiceprezes Zarządu do spraw Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Przedsiębiorstwie Inżynierii i Hydrotechniki TAN S.A., Doktor Nauk Humanistycznych w Zakresie Psychologii Zarządzania.

Autorka i współautorka kilkudziesięciu prac: książek, skryptów i artykułów z zakresu psychologii i zarządzania. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną poparte m. in. pracą na stanowiskach: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektora Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim, wykładowca Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w zakresie zarządzania potencjałem ludzkim, wykładowca Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie (KGHM) w zakresie zachowań organizacyjnych, coachingu i mentoringu oraz zarządzania zespołem.

Organizacja szkolenia

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w szkoleniu zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed szkoleniem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu- uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/ trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

PLAN SZKOLENIA:

1-2 dzień szkolenia:

  • godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
  • godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
  • godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./