Program szkolenia
MODUŁ I - Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej
1. Proces komunikacji i jego determinanty
- Style komunikowania
- Wybór indywidualnego stylu komunikowania
- Dostosowanie stylu do odbiorcy
- Komunikaty typu JA, a komunikaty typu TY
- Zakłócenia procesu komunikacji
2. Formy komunikacji
- Komunikacja werbalna
- Mowa ciała
- Zarządzanie przestrzenią społeczną i kontekstem
- Elementy grafologii
- Spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- Zarządzanie wrażeniem w procesie komunikacji
3. Błędy komunikacyjne
- Przyczyny błędów
- Emocje w komunikacji
- Lęk i stres a zniekształcenia procesu komunikacji
- Stereotypy i kompleksy jako źródła błędów
- Oczekiwania i nastawienia
- Znaczenie złudzeń i iluzji
MODUŁ II - Komunikacja w zarządzaniu
1. Komunikacja w zespole
- Umiejętność selekcji przekazywanych informacji
- Role zespołowe a komunikowanie
- Warunki efektywnej komunikacji w zespole
- Zarządzanie informacją w zespole
- Motywacyjna funkcja komunikowania
2. Komunikacja jako narzędzie budowania relacji w organizacji
- Przekazywanie poleceń
- Konstruktywna krytyka
- Jak unikać błędów w informacji zwrotnej
- Jak odmawiać pracownikom, profesjonalnie zwalniać i przekazywać niewygodne polecania służbowe
- Reguły efektywnej komunikacji interpersonalnej
3. Komunikowanie w sytuacji kryzysów i zmian
- Procesy zmian a zarządzanie komunikacją w organizacji
- Język komunikacji kryzysowej
- Zmiany oczekiwań, postaw i nastawień pracowników
- Język konfliktów
- Patologie komunikacyjne
MODUŁ III – KOMUNIKACJA JAKO ELEMENT WYWIERANIA WPŁYWU:
- Wzbudzanie zaufania
- Rozpoznawanie potrzeb
- Problemy decyzyjne,
- Argumentowanie
- Kłamstwo w komunikacji i jego znaczenie
- Techniki wywierania wpływu
MODUŁ IV - ASERTYWNOŚĆ A KOMUNIKACJA
- Asertywność – definicje, znaczenie i zastosowanie w praktyce
- Asertywność w kontaktach interpersonalnych
- Asertywna odmowa
- Radzenie sobie z negatywnymi opiniami i krytyką
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
- Asertywne argumentowanie
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
Adresaci szkolenia
- osoby, które chcą doskonalić swoje relacje i skuteczność swojego porozumiewania się z ludźmi
- osoby, których praca w dużej mierze opiera się na komunikowaniu się z klientem zewnętrznym
i/lub wewnętrznym - osoby, które chcą znaleźć skuteczne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji wynikających z nieprawidłowej komunikacji
Cel szkolenia
Celem głównym jest poznanie psychologicznych aspektów komunikacji interpersonalnej.
Cele szczegółowe:
- Wykształcenie pro aktywnych postaw.
- Nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem autorytetu i przećwiczeniem kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej, wpływających na efekty i jakość codziennej pracy, w tym: asertywna komunikacja międzyludzka, budowanie trwałych relacji, posługiwanie się taktyką współpracy, realizowanie celów, terminowe wykonywanie zadań i radzenie sobie ze stresem.
- Udoskonalenie kompetencji - świadomego i uważnego dialogu, stawianie granic, czerpanie z własnego potencjału.
Po szkoleniu Uczestnicy poszerzą umiejętności z zakresu komunikacji, która pozwoli na lepszą i bardziej świadomą współpracę, opartą przede wszystkim o autorytet. Dzięki ćwiczeniom warsztatowym otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne radzenie sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem w grupie oraz zbudowanie korzystnych relacji w zespole, wpływających na motywację i realizację zadań na możliwie wysokim poziomie.
Metodyka
Szkolenie prowadzone jest metodami interaktywnymi angażującymi aktywność własną uczestników:
- prezentacje i demonstracje trenera,
- ćwiczenia komunikacyjne,
- praca warsztatowa.
Trener
dr Joanna Mesjasz
Wieloletni praktyk zarządzania na kluczowych stanowiskach: Dyrektor Personalny GK Impel, Prezes Zarządu Spółki HRB, Wiceprezes Zarządu do spraw Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Przedsiębiorstwie Inżynierii i Hydrotechniki TAN S.A., Doktor Nauk Humanistycznych w Zakresie Psychologii Zarządzania.
Autorka i współautorka kilkudziesięciu prac: książek, skryptów i artykułów z zakresu psychologii i zarządzania. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną poparte m. in. pracą na stanowiskach: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektora Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim, wykładowca Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w zakresie zarządzania potencjałem ludzkim, wykładowca Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie (KGHM) w zakresie zachowań organizacyjnych, coachingu i mentoringu oraz zarządzania zespołem.
Organizacja szkolenia
Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom e-mailem lub wysłane pocztą.
Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w szkoleniu zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed szkoleniem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu- uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/ trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.
Harmonogram szkolenia / 1 dzień / on-line
- godz. 09.00 - 10.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
- godz. 10.30 - 10.45 /przerwa/
- godz. 10.45 - 12.15 /c.d. zajęć 2 godz./
- godz. 12.15 - 12.45 /przerwa/
- godz. 12.45 - 14.00 /c.d. zajęć 2 godz./
Miejsce szkolenia
ClickMeeting
Zaproszenia będą wysyłane na adres mailowy wskazany w zgłoszeniu na Webinar.