Program szkolenia

1. Czynniki motywacji wewnętrznej

2. Potrzeby pracowników

   • Potrzeby niższego rzędu
   • Potrzeby wyższego rzędu

3. Motywatory zewnętrzne – finansowe i pozafinansowe

4. Dopasowanie zakresu zadań i środowiska pracy do typu motywacji wewnętrznej pracownika

5. Dobór narządzi motywacyjnych

6. Polityka motywacyjna firmy

7. Audyt, budowa lub modyfikacja systemu motywacyjnego firmy z uwzględnieniem jej misji, wizji, celów, kultury organizacyjnej i wartości

8. Budowanie lojalności i zaangażowania pracowników

9. Elementy motywacyjne pracowników
   • wyzwania – w zakresie właściwym dla danego pracownika
   • uznanie dla osiągnięć
   • odpowiednia różnorodność pracy
   • możliwość rozwoju i awansu (pionowego lub poziomego)
   • zainteresowanie pracą
   • poczucie wpływu pracownika na miejsce w którym pracuje
   • poczucie wykonywania zadań ważnych i potrzebnych

10. Narzędzia zarządzania wspomagające działanie systemu motywacyjnego.
   • system zarządzania przez wartości
   • system zarządzania talentami pracowników
   • system zarządzania kompetencjami

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek  korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora. 

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest:

  • dla osób, które kierują działami HR w organizacji
  • dla menedżerów personalnych oraz dla właścicieli firm,
  • dla osób zajmujących się przygotowaniem lub realizacją systemów motywacyjnych pracowników

Cel szkolenia

Jednym z najważniejszych i najbardziej wartościowych zasobów, jakim dysponują firmy są ludzie. Zdolność do rozwoju i przetrwania firmy, jej sukcesy na rynku są uzależnione nie tylko od zasobów kapitałowych i nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim od doskonale zorganizowanego, zintegrowanego i dobrze przygotowanego zespołu pracowników.
Motywacja to siła mobilizująca ludzi do podejmowania określonych wysiłków, w celu zaspokojenia potrzeb wynikających z takich uwarunkowań wewnętrznych, jak np.: osobiste wartości, pragnienia, marzenia i subiektywnie postrzegane interesy.

Metodyka

Szkolenie prowadzone w formie warsztatów z dużym zaangażowaniem uczestników, wykorzystaniem przede wszystkim techniki: dyskusji, analizy przypadków, ćwiczeń opartych na realnych zadaniach zawodowych uczestników szkolenia oraz mini wykładów połączonych z prezentacjami multimedialnymi.

W trakcie dni szkoleniowych możliwe konsultacje indywidualne w zakresie omawianych tematów.

Trener

dr Joanna Mesjasz

Wieloletni praktyk zarządzania na kluczowych stanowiskach: Dyrektor Personalny GK Impel, Prezes Zarządu Spółki HRB, Wiceprezes Zarządu do spraw Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Przedsiębiorstwie Inżynierii i Hydrotechniki TAN S.A., Doktor Nauk Humanistycznych w Zakresie Psychologii Zarządzania.

Autorka i współautorka kilkudziesięciu prac: książek, skryptów i artykułów z zakresu psychologii i zarządzania. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną poparte m. in. pracą na stanowiskach: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektora Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim, wykładowca Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w zakresie zarządzania potencjałem ludzkim, wykładowca Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie (KGHM) w zakresie zachowań organizacyjnych, coachingu i mentoringu oraz zarządzania zespołem.

Organizacja szkolenia

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w szkoleniu zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed szkoleniem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu- uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/ trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

PLAN SZKOLENIA:

1-2 dzień szkolenia:

  • godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
  • godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
  • godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./