Program szkolenia

Moduł I Wizerunek menedżera

• zarządzanie karierą, najbardziej pożądane kompetencje menedżerskie, osobisty PR w przebiegu kariery,
• źródła autorytetu menedżera: autorytet stanowiskowy, autorytet osobowościowy, autorytet kompetencyjny,
• spójność stylu zarządzania z osobowością menedżera, kulturą organizacyjną i oczekiwaniami pracowników.

MODUŁ II  Rola i zadania menedżera.

MODUŁ III Egzekwowanie rezultatów.


• wyznaczanie celów i delegowanie zadań, egzekwowanie wykonania zadań, delegowanie odpowiedzialności.

MODUŁ IV Motywowanie pracowników:

• motywacja zadaniowa i motywacja osiągnięć – najważniejsze wymiary kształtujące rezultaty osiągane przez pracowników oraz jak na nie wpływać,
• motywatory w środowisku pracy,
• mechanizm działania kar i nagród,
• błędy najczęściej popełniane przez menedżerów,
• prawidłowe stosowanie metody podnoszenia poprzeczki,
• przekazywanie złych wiadomości,
• chwalenie i dowartościowywanie pracowników,
• wzmacnianie zaangażowania i samodzielności pracowników.

MODUŁ V Zarządzanie sytuacją kryzysową:

• dynamika pracy pod presją,
• interwencja menedżerska w trudnych sytuacjach (pracownik negujący, pracownik zdemotywowany, konflikt interesów),
• stres zawodowy – objawy, sposoby redukcji stresu,
• zjawisko wypalenia zawodowego

MODUŁ VI  Wykorzystanie potencjału zespołów.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek  korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora. 

Adresaci szkolenia

  • kadra menedżerska wszystkich szczebli,
  • kierownicy projektów,
  • osoby przygotowujące się do objęcia funkcji kierowniczych

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest  wykształcenie umiejętności w zakresie budowania własnego autorytetu w zespole oraz  efektywnego komunikowanie się z pracownikami.

Cele szczegółowe:

- Zapewnienie wysokich kwalifikacji uczestnikom w zakresie kluczowych umiejętności menedżerskich uzależnionych od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych.

- Nabycie wiedzy w jaki sposób określić cel oraz sporządzić strategię procesu budowania i zarządzania podległym zespołem pracowników w zależności od konkretnej sytuacji.

- Znalezienie najskuteczniejszych metod zarządzania także w odniesieniu do własnego celu, charakteru i stylu pracy w trakcie praktycznych ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie szkolenia.

Uczestnicy po szkoleniu będą wiedzieć w jaki sposób zarządzać nowocześnie, skutecznie oraz w jaki sposób realizować kolejne etapy współpracy w relacji menedżer-pracownicy.

Dla kierowników ten interdyscyplinarny warsztat będzie niezwykle cennym doświadczeniem praktycznym dającym możliwość opanowania umiejętności, dzięki któremu można optymalnie wykorzystać wiedzę i umiejętności najcenniejszych zasobów w realizowanych przedsięwzięciach czyli ludzi.

Metodyka

  • 80% ćwiczenia;
  • Symulacje sytuacji;
  • Adaptacja technik do sytuacji zawodowej uczestników zajęć;
  • Testy.

Trener

dr Paweł Błaszkiewicz

Konsultant, praktyk zarządzania zasobami ludzkimi. Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Zanim rozpoczął pracę jako trener-konsultant, zdobył doświadczenie w pracy w działach personalnych dużych firm produkcyjnych: Philips Consumer Electronics Industries w Kwidzynie oraz Flextronics International w Tczewie. Był odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną oraz redagowanie miesięcznika zakładowego oraz monitorowanie wizerunku korporacji. Uczestniczył w transferze najlepszych metod zarządzania zasobami ludzkimi na grunt polskiego przedsiębiorstwa (zarządzanie kompetencjami, wycena zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki, wskaźniki biznesowe w dziale personalnym). Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Toruniu. Prowadzi zajęcia z tematyki Public Relations oraz Corporate Indentity. Stale publikuje artykuły poświęcone zarządzaniu personelem (głównie w Serwisie HR, a także Studiach Socjologicznych i w Personelu).

Pełnił role menedżerskie kierując projektami doradczymi i szkoleniowymi w Ośrodku Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku. W pracy doktorskiej zajmował się problematyką motywacji do pracy pod kierunkiem prof. Janusza Czapińskiego. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Ukończył socjologię, podyplomowe studia z doradztwa personalnego oraz Studium Menedżerów Personalnych w Gdańsku. Pracował jako dziennikarz w Gazecie Pomorskiej oraz pisał artykuły dla innych lokalnych pism. Przeprowadził adaptację narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw (projekt pod nadzorem Stowarzyszenia Pomorskie w Unii oraz Inwestycja w Kadry pod nadzorem Nowoczesnej Firmy). Specjalizuje się w badaniach organizacyjnych, projektuje i wdraża systemy wspierające zarządzanie rozwojem pracowników w firmie (unikalna metodyka warsztatów strategicznych). Opracowuje narzędzia personalne oraz zarządza projektami zmiany organizacyjnej. Kierownik merytoryczny programów szkoleniowych realizowanych w ramach dotacji Europejskiego Funduszu Społecznego (ogólnopolskie cykle szkoleń). Współpracuje z Akademią im. Leona Koźmińskiego i Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów w ramach studiów podyplomowych Akademia Menedżera Personalnego jako prowadzący zajęcia oraz opiekun prac dyplomowych. Trener tzw. umiejętności społecznych. Opracowuje szczegółowe programy rozwoju kompetencji dla pracowników w ramach sesji diagnozy kompetencji (assessment center/ development center).

Od 2001 roku realizował projekty szkoleniowo-doradcze m.in. dla: Avans,  Agalight S.A., Budimex S.A., Bank Zachodni WBK, Boehringer Ingelheim Pharma, C.Hartiwg Gdynia, Delecta, DeLaval Polska, Elektrociepłownia Gdynia, Goodyear Polska, Geofizyka Toruń, GPEC, Instytut Marka Kamińskiego, International Paper Kwidzyn, Invest Komfort, Kujawska Fabryka Manometrów, Legro, LOT, LOTOS, Lukas Bank S.A., Polar Wrocław, Philips Piła, Port Gdynia, Pipelife Polska, PZU, Provident Polska, Prokom Software S.A., Skok im. Mikołaja Kopernika,  Strabag S.A. Thompson Polkolor, Poczta Polska, Torfarm S.A, Tensho Corporation, ThyssenKrupp Energostal, Telekomunikacja Polska, Organika S.A., Unilever Poznań, Viterra Energy Servises, Wojewódzki Urząd Pracy, Związek Pracodawców Kolejowych, Żabka Polska S.A. i innych organizacji.

Organizacja szkolenia

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w szkoleniu zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed szkoleniem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu- uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/ trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

PLAN SZKOLENIA:

Dzień poprzedzający rozpoczęcie zajęć:

  • od godz.15.00 /przyjazd uczestników, zameldowanie/
  • godz. 18.00 - 20.00 /kolacja/

1 dzień:

  • godz. 8.00 - 9.00 /śniadanie/
  • godz. 8.30 - 9.00 /ewidencjonowanie uczestników, rozdawanie materiałów szkoleniowych/
  • godz. 9.00 - 11.15 /zajęcia 3 godz./
  • godz. 11.15 - 11.30 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.30 - 13.45 /c.d. zajęć 3 godz./
  • godz. 13.45 - 14.15 /obiad/
  • godz. 14.15 - 15.45 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 19.00 /wieczór integracyjny/

2 dzień:

  • godz. 8.00 - 9.00 /śniadanie/
  • godz. 9.00 - 11.15 /zajęcia 3 godz./
  • godz. 11.15 - 11.30 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.30 - 13.45 /c.d. zajęć 3 godz./
  • godz. 13.45 - 14.15 /obiad/
  • godz. 14.15 - 15.45 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 18.00 - 19.00 /kolacja/

3 dzień:

  • godz. 8.00 - 9.00 /śniadanie/
  • do godz. 12.00 /wyjazd uczestników/