Program szkolenia

PAMIĘTAJ ŻE MOŻESZ POZYSKAĆ DOFINANSOWANIE NA REALIZACJĘ KURSU

1. Przepisy regulujące zasady udzielania zamówień publicznych (źródła prawa);

    • źródła prawa wspólnotowego – charakterystyka i zakres obowiązywania w krajach członkowskich rola orzecznictwa ETS w systemie zamówień publicznych.
    • źródła prawa krajowego
      • stosowanie kodeksu cywilnego w sprawach nieuregulowanych w Prawie zamówień publicznych,

        2. Zakres podmiotowy ustawy.

          • jednostki sektora finansów publicznych i ich związki
          • państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
            • podmioty (instytucje) prawa publicznego
              • zamawiający sektorowi:
                • podmioty spoza sektora finansów publicznych
                  • stosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych przy zlecaniu zadań własnym jednostkom organizacyjnym lub własnym spółkom.

                    3. Wyłączenia przedmiotowe (art. 4 PZP)
                    4. Ustalanie wartości zamówienia publicznego

                      • jak szacować wartość zamówienia na roboty budowlane?
                      • jak szacować wartość zamówienia na na usługi i dostawy powtarzające się okresowo?
                        • jak szacować wartość zamówienia na pozostałe dostawy i usługi?
                          • jak zachować należytą staranność przy szacowaniu wartości zamówienia?
                            • szacowanie wartości zamówienia a plan zamówień
                              • zamówienia nieobjęte planem zamówień (zamówienia odrębne)
                                • zamówienia udzielane w częściach
                                  • jak uniknąć zakazanego podziału zamówienia? (reguły interpretacyjne)
                                    • jak szacować wartość zamówienia na zamówienia finansowane z środków UE?
                                      • uwzględnianie zamówień uzupełniających i prawa opcji

                                        5. Zamówienia, których wartość nie przekracza 30.000 euro

                                        6. Jak właściwie wybrać i zastosować tryb postępowania

                                          • tryby otwarte (konkurencyjne): przetarg nieograniczony i przetarg ograniczony
                                          • zapytanie o cenę
                                            • zamówienie z wolnej ręki, w tym:

                                              - zamówienie z wolnej ręki w sytuacji gdy występuje jeden wykonawca
                                              - zamówienie z wolnej ręki w sytuacji nadzwyczajnej potrzeby
                                              - zamówienie z wolnej ręki na roboty dodatkowe
                                              - zamówienie z wolnej ręki na zamówienia uzupełniające.

                                              7. Zasada bezstronności osób wykonujących czynności w postępowaniu

                                                • kiedy należy się wyłączyć z postępowania?
                                                • osoby podlegające wyłączeniu
                                                  • jak i kiedy należy złożyć oświadczenie o występowaniu lub braku przesłanek wyłączenia?
                                                    • odpowiedzialność karna
                                                      • odpowiedzialność dyscyplinarna
                                                        • jakie są konsekwencje wyłączenia z postępowania?

                                                          8. Zasada jawności

                                                            • zasady udostępniania informacji o postępowaniu
                                                            • kiedy można zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?
                                                              • jak ocenić czy zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest zasadne?

                                                                9. Zasada pisemności

                                                                  • zasada pisemności a tzw. szybkie formy porozumiewania się w postępowaniu (faks, e-mail)
                                                                  • kodeksowa teoria doręczenia

                                                                    9Aa.  Komunikacja między zamawiającymi a wykonawcami.
                                                                    b) Elektroniczna dostępność dokumentów – jakie dokumenty należy udostępnić online?
                                                                    c) Elektroniczne przekazywanie ogłoszeń
                                                                    − Biuletyn Zamówień Publicznych i Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej,
                                                                    − Strona internetowa,
                                                                    − Miejsce publicznie dostępne - czy ogłoszenie musi być wyświetlane na elektronicznej tablicy?
                                                                    d) Składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – przypadki umożliwiające stosowanie formy pisemnej.
                                                                    e) Sporządzanie i przekazywanie dokumentów elektronicznych - zasady postępowania w sytuacji nieposiadania oryginału dokumentu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w formie dokumentu elektronicznego; przekazywanie
                                                                    dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, pełnomocnictwo w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
                                                                    f) Umowy w sprawie zamówienia, jej aneksy oraz czynności dokumentujące pracę Zespołu do nadzoru nad udzielonym zamówieniem mają być sporządzane w formie elektronicznej?
                                                                    g) Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów: informacji o podmiotach wpisanych do KRS, zaświadczeń z CEIDG, zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek, informacji o niekaralności z e-KRK.

                                                                    h) Mini portal e-zamówienia UZP:

                                                                      • Omówienie instrukcji użytkowania portalu,
                                                                      • Logowanie do portalu,
                                                                        • Kroki postępowania zamawiającego,
                                                                          • Kroki postępowania wykonawcy,
                                                                            • Formularze zamawiającego,

                                                                                Formularze wykonawcy,

                                                                                  Szyfrowanie i deszyfrowanie plików

                                                                                  10. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?

                                                                                    • dialog techniczny
                                                                                    • jak opisać przedmiot zamienia na roboty budowlane?

                                                                                      - dokumentacja projektowa (zasady sporządzania, konsekwencje nieprawidłowego przygotowania)
                                                                                      - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
                                                                                      - przedmiar robót – funkcje
                                                                                      jak opisać przedmiot zamienia w sposób nienaruszający zasady uczciwej konkurencji?
                                                                                      - dyskryminacja bezpośrednia
                                                                                      - dyskryminacja pośrednia
                                                                                      - wskazanie znaków towarowych, producenta, pochodzenia, patentów itp.
                                                                                      - jak zapewnić możliwość weryfikacji równoważności ofert w odniesieniu do wymagań zamawiającego?

                                                                                      • podwykonawstwo

                                                                                      11. Przygotowanie kryteriów oceny ofert.

                                                                                        • zasady wyboru kryteriów oceny ofert z uwzględnieniem potrzeb zamawiającego oraz przedmiotu zamówienia
                                                                                        • jak właściwie zbilansować kryteria oceny ofert?
                                                                                          • kryteria mierzalne oraz kryteria niemierzalne
                                                                                            • jak określić zasady oceny ofert z punktu widzenia przyjętych kryteriów? (warsztaty pisania specyfikacji w zakresie kryteriów oceny ofert)
                                                                                              • jak ocenić oferty z punktu widzenia przyjętych kryteriów? (warsztaty pisania ofert, warsztaty oceny ofert przez komisję przetargową)

                                                                                                12. Jak skonkretyzować warunki udziału w postępowaniu (pozytywne) oraz ocenić ich spełnianie przez wykonawców?

                                                                                                  • funkcja warunków udziału w postępowaniu
                                                                                                  • zasady wskazywania warunków udziału w postępowaniu w specyfikacji i ogłoszeniu
                                                                                                    • jak konkretyzować warunki udziału w postępowaniu (opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu)

                                                                                                      - uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia
                                                                                                      - wiedza i doświadczenie
                                                                                                      - potencjał kadrowy
                                                                                                      - potencjał techniczny
                                                                                                      - sytuacja ekonomiczna i finansowa wykonawcy

                                                                                                        • wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
                                                                                                        • weryfikacja spełniania warunków udziału w postępowaniu
                                                                                                          • wzywanie do uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu
                                                                                                            • zatrzymywanie wadium na skutek nieuzupełnienia dokumentów
                                                                                                              • korzystanie z zasobów innych podmiotów.
                                                                                                                • wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
                                                                                                                  • warsztaty przygotowywania warunków udziału w postępowaniu
                                                                                                                    • warsztaty przygotowania oferty w zakresie warunków udziału w postępowaniu
                                                                                                                      • warsztaty oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu

                                                                                                                        13. Jak stosować przesłanki wykluczenia z postępowania?

                                                                                                                          • funkcja przesłanek wykluczenia z udziału w postępowaniu
                                                                                                                          • przesłanki wykluczenia nie związane z prowadzonym postępowaniem

                                                                                                                            - niewłaściwe wykonywanie zamówień
                                                                                                                            - upadłość, likwidacja,
                                                                                                                            - zaleganie z opłatami publicznymi (podatki, składaki ZUS i KRUS)
                                                                                                                            - karalność

                                                                                                                            • przesłanki związane z danym postępowaniem

                                                                                                                            - wykonywania czynności związanych z przygotowaniem postępowania
                                                                                                                            - niewniesienie wadium
                                                                                                                            - nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik postępowania
                                                                                                                            - niewykazanie spełniania warunków udziału w postępowaniu
                                                                                                                            - uczestnictwo w grupie kapitałowej

                                                                                                                              • wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu
                                                                                                                              • wzywanie do uzupełniania dokumentów potwierdzających niepodleganie wykluczeniu z postępowania
                                                                                                                                • zatrzymywanie wadium na skutek nieuzupełnienia dokumentów
                                                                                                                                  • wykonawcy wspólnie ubiegający się o wykonanie zamówienia
                                                                                                                                    • warsztaty przygotowywania specyfikacji w zakresie przesłanek wykluczenia z postępowania
                                                                                                                                      • warsztaty przygotowania oferty w zakresie w zakresie przesłanek wykluczenia z postępowania
                                                                                                                                        • warsztaty oceny spełniania przesłanek wykluczenia z postępowania

                                                                                                                                          14. Wadium.

                                                                                                                                            • istota wadium, jego cele i funkcje w zamówieniach publicznych
                                                                                                                                            • formy wnoszenia
                                                                                                                                              • gwarancja ubezpieczeniowa i gwarancja bankowa – problemy praktyczne
                                                                                                                                                • kiedy i jak prawidłowo zwrócić wadium?
                                                                                                                                                  • kiedy i jak prawidłowo zatrzymać wadium?
                                                                                                                                                    • wadium wnoszone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
                                                                                                                                                      • niewniesienie wadium jako przesłanka wykluczenia wykonawcy z postępowania
                                                                                                                                                        • kiedy i jak przedłużać ważność wadium?
                                                                                                                                                          • jak zaliczyć wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy?

                                                                                                                                                            15. Ogłoszenia związane z postępowaniem.

                                                                                                                                                            • ogłoszenie o zamówieniu

                                                                                                                                                            - jak właściwe sporządzić ogłoszenie? (warsztaty pisania ogłoszeń w oparciu o formularze wynikające z rozporządzeń)
                                                                                                                                                            - jak właściwie zamieścić ogłoszenie oraz udokumentować ten fakt?
                                                                                                                                                            - jak wyznaczyć terminy składania ofert (wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu)?
                                                                                                                                                            - jak dokonać zmian w ogłoszenia o zamówieniu?
                                                                                                                                                            - konsekwencje niezamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu

                                                                                                                                                            • ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy w trybie niekonkurencyjnym

                                                                                                                                                            - konsekwencje zamieszczenia ogłoszenia
                                                                                                                                                            - konsekwencje niezamieszczenia ogłoszenia (możliwość i terminy wniesienia odwołania, możliwość unieważnienia umowy)
                                                                                                                                                            - jak właściwe sporządzić ogłoszenie?

                                                                                                                                                            • ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

                                                                                                                                                            16. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.

                                                                                                                                                              • jak poprawnie przygotować treść specyfikacji?
                                                                                                                                                              • jak udostępniać specyfikację?
                                                                                                                                                                • jak zmieniać i wyjaśniać treść specyfikacji?
                                                                                                                                                                  • jak i kiedy zwołać zebranie wykonawców?
                                                                                                                                                                    • warsztaty pisania specyfikacji – z uwzględnieniem konieczności zabezpieczenia interesów zamawiającego oraz zapewnienia uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, w tym:

                                                                                                                                                                      - wskazanie terminu wykonania zamówienia
                                                                                                                                                                      - informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów
                                                                                                                                                                      - opis sposobu przygotowywania ofert
                                                                                                                                                                      - miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
                                                                                                                                                                      - opis sposobu obliczenia ceny (konsekwencje wyboru sposobu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy)
                                                                                                                                                                      - informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
                                                                                                                                                                      - wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
                                                                                                                                                                      - istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach
                                                                                                                                                                      - opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych
                                                                                                                                                                      - informacja o zamówieniach uzupełniających
                                                                                                                                                                      - podwykonawcy
                                                                                                                                                                      - wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
                                                                                                                                                                      - zaliczki dla wykonawców
                                                                                                                                                                      - możliwości unieważnienia postępowania
                                                                                                                                                                      - przewidywane zmiany umowy
                                                                                                                                                                      - żądania dotyczące dokumentów przedmiotowych i właściwego umocowania osób podpisujących ofertę.
                                                                                                                                                                      - inne obligatoryjne i fakultatywne elementy specyfikacji

                                                                                                                                                                      17. Procedura składania ofert.

                                                                                                                                                                        • otwarcie ofert
                                                                                                                                                                        • oferty złożone po terminie
                                                                                                                                                                          • zmiana i wycofanie oferty
                                                                                                                                                                            • jak właściwie wypełnić obowiązki informacyjne zamawiającego?
                                                                                                                                                                              • jak ocenić oferty o równej punktacji lub takiej samej cenie?
                                                                                                                                                                                • w jaki sposób wyciągnąć konsekwencje wobec wykonawcy uchylającego się od od zawarcia umowy?
                                                                                                                                                                                  • powtórzenie czynności w postępowaniu (na skutek wniosku wykonawcy lub na skutek orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej)
                                                                                                                                                                                    • przedłużenie terminu związania ofertą

                                                                                                                                                                                      18. Jak przygotować ofertę oraz jak ocenić ofertę?

                                                                                                                                                                                        • oferta jako oświadczenie woli
                                                                                                                                                                                        • treść i forma oferty z punktu widzenia wymagań specyfikacji
                                                                                                                                                                                          • jak zapewnić i ocenić właściwą reprezentację wykonawcy? (pełnomocnictwo; uzupełnianie pełnomocnictw)
                                                                                                                                                                                            • wyjaśnianie treści oferty
                                                                                                                                                                                              • jak dokonać poprawienia omyłek w ofercie?
                                                                                                                                                                                                • jak ocenić przesłanki odrzucenia oferty?

                                                                                                                                                                                                  - niezgodność z ustawą
                                                                                                                                                                                                  - niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji
                                                                                                                                                                                                  - czyn nieuczciwej konkurencji
                                                                                                                                                                                                  - rażąco niska cena
                                                                                                                                                                                                  - błędy w obliczeniu ceny (w tym problematyka zastosowania właściwej stawki podatku VAT)
                                                                                                                                                                                                  - nieważność na podstawie odrębnych przepisów

                                                                                                                                                                                                    • dokumenty potwierdzające że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymagania zamawiającego (tzw. dokumenty przedmiotowe)
                                                                                                                                                                                                    • warsztaty pisania ofert
                                                                                                                                                                                                      • warsztaty oceny ofert

                                                                                                                                                                                                        19. Przesłanki unieważnienia postępowania.

                                                                                                                                                                                                        20. Środki ochrony prawnej.

                                                                                                                                                                                                          • poinformowanie przez wykonawcę o czynności zamawiającego lub jego zaniechaniu dokonanym niezgodnie z prawem
                                                                                                                                                                                                          • jak złożyć odwołanie lub przystąpienie?
                                                                                                                                                                                                            • jak złożyć skargę do sądu?
                                                                                                                                                                                                              • procedura odwoławcza.

                                                                                                                                                                                                                21. Umowy o zamówienie publiczne

                                                                                                                                                                                                                  • forma umowy
                                                                                                                                                                                                                  • jak przygotować treść umowy aby zagwarantować realizację interesów zamawiającego?
                                                                                                                                                                                                                    • jak zmienić umowę o zamówienie publiczne?
                                                                                                                                                                                                                      • okres na jaki może zostać zawarta umowa
                                                                                                                                                                                                                        • jak egzekwować roszczenia? (kary umowne, odsetki, odszkodowania).
                                                                                                                                                                                                                          • zabezpieczenie należytego wykonania umowy
                                                                                                                                                                                                                            • nieważność umowy (nieważność względna i bezwzględna, procedura, konsekwencje, kary finansowe nakładane przez KIO)
                                                                                                                                                                                                                              • rozwiązanie umowy, odstąpienie od umowy

                                                                                                                                                                                                                                22. Jak prawidłowo dokumentować postępowanie?

                                                                                                                                                                                                                                  • warsztaty sporządzania protokołu z postępowania w każdym trybie
                                                                                                                                                                                                                                  • załączniki do protokołu
                                                                                                                                                                                                                                    • jak prawidłowo przechowywać dokumentację z postępowania?

                                                                                                                                                                                                                                      23. Sprawozdawczość o udzielonych zamówieniach publicznych.

                                                                                                                                                                                                                                      24. Elektronizacja zamówień publicznych od 10.2018r.

                                                                                                                                                                                                                                        • Formy czynności prawnych w kodeksie cywilnym (pisemna i elektroniczna).
                                                                                                                                                                                                                                        • Podpis elektroniczny.
                                                                                                                                                                                                                                          • Zasada pisemności w Prawie zamówień publicznych.
                                                                                                                                                                                                                                            • Elektronizacja zamówień publicznych w okresie przejściowym do 18.10.2018 r.
                                                                                                                                                                                                                                              • Elektronizacja zamówień publicznych po wejściu w życie przepisów rozdziału 2a ustawy Prawo zamówień publicznych (od dnia 18.10.2018 r.).
                                                                                                                                                                                                                                                • Definicja środków komunikacji elektronicznej i dokumentu elektronicznego. Elektroniczna kopia dokumentu.
                                                                                                                                                                                                                                                  • Narzędzia i urządzenia wymagane do zapewnienia zgodności z przepisami o elektronizacji zamówień publicznych obowiązkowe od 18.10.2018 r.:

                                                                                                                                                                                                                                                    - wymagania techniczne;

                                                                                                                                                                                                                                                    - wymagania bezpieczeństwa danych;

                                                                                                                                                                                                                                                      • Prowadzenie postępowania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej krok po kroku:

                                                                                                                                                                                                                                                      - przesyłanie i zmiany ogłoszeń;

                                                                                                                                                                                                                                                      - wymiana informacji z wykonawcami na etapie przed składaniem oferty;

                                                                                                                                                                                                                                                      - złożenie oferty;

                                                                                                                                                                                                                                                      - złożenie oświadczeń, o których mowa w art.25a ustawy;

                                                                                                                                                                                                                                                      - złożenie dokumentów w trybie art. 26 ust. 1 lub 2 ustawy;

                                                                                                                                                                                                                                                      -uzupełnienia dokumentów w trybie art. 26 ust. 3 ustawy;

                                                                                                                                                                                                                                                      - wyjaśnianie treści oferty w trybie art. 87 ustawy;

                                                                                                                                                                                                                                                      -obowiązki informacyjne zamawiającego po zakończeniu postępowania (art. 92 ustawy);

                                                                                                                                                                                                                                                      -podpisanie umowy;

                                                                                                                                                                                                                                                      -faktury elektroniczne.

                                                                                                                                                                                                                                                        • Możliwości odstąpienia od stosowania środków komunikacji elektronicznej.
                                                                                                                                                                                                                                                        • ESPD – przygotowywanie JEDZ przez zamawiającego.
                                                                                                                                                                                                                                                          • ESPD – przygotowywanie i składanie JEDZ przez wykonawców od kwietnia 2018 r..
                                                                                                                                                                                                                                                            • Przechowywanie i udostępnianie dokumentów elektronicznych.

                                                                                                                                                                                                                                                              Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

                                                                                                                                                                                                                                                              Adresaci szkolenia

                                                                                                                                                                                                                                                              Program kursu jest przygotowany tak, aby mogły w nim uczestniczyć zarówno osoby zaczynające prace z zamówieniami publicznymi (początkujący) jak i osoby posiadające zaawansowaną wiedzę na temat zamówień publicznych. Każde zagadnienie omawiane jest bowiem od podstaw, następnie jednak poruszane są jego najbardziej szczegółowe elementy oraz najnowsze orzecznictwo i stanowiska organów kontroli. 

                                                                                                                                                                                                                                                              Cel szkolenia

                                                                                                                                                                                                                                                              Głównym celem 30-godzinnego kursu zamówień publicznych jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne do samodzielnego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych, ale także postępowania o udzielenie zamówienia o wartości nieprzekraczającej progu kwotowego uzasadniającego stosowanie przepisów o zamówieniach publicznych (zamawiający) lub sporządzenia oferty i uczestnictwa w postępowaniu (wykonawcy).

                                                                                                                                                                                                                                                              Cele szczegółowe - korzyści nabyte po Kursie pod kątem:

                                                                                                                                                                                                                                                              Wiedzy: Uzyskanie wiedzy nt. specyfiki rynku zamówień publicznych, oraz aktualnych podstaw prawnych systemu zamówień publicznych, praw i obowiązków leżących w gestii Wykonawcy i Zamawiającego, korzyści i zagrożeń wynikających z udziału w rynku zamówień publicznych, systemu ochrony praw wykonawców, roli i znaczenia SIWZ ( specyfikacji istotnych warunków zamówienia ). Zaznajomienie z zasadami udzielania i ubiegania się o zamówienie publiczne, rodzajami ogłoszeń w sprawie zamówień publicznych

                                                                                                                                                                                                                                                              Umiejętności: Nabycie umiejętności realizacji postępowań o udzielenie zamówienia, oraz nowych kwalifikacji cieniowanych przez pracodawców.

                                                                                                                                                                                                                                                              Postaw społecznych: Udział w szkoleniu przygotuje Zamawiających i Wykonawców do pewniejszego i skutecznego realizowania postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Uczestnik zdobędzie cenne i praktyczne umiejętności, dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach. Uczestnik w sposób pewniejszy i skuteczny będzie realizował postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, poprzez nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie oceny prawidłowości dokonania czynności ustalenia wartości zamówienia, opisu przedmiotu zamawiającego i doboru właściwego trybu.

                                                                                                                                                                                                                                                              Metodyka

                                                                                                                                                                                                                                                              KURS KOŃCZĄCY SIĘ EGZAMINEM, 30 GODZINNY REALIZOWANY W CIĄGU 4 DNI.

                                                                                                                                                                                                                                                              W odróżnieniu od studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych, kurs ma charakter wyłącznie praktyczny i jest prowadzony przez jednego trenera praktyka, sprawującego ścisły nadzór merytoryczny nad całością kursu.

                                                                                                                                                                                                                                                              Kurs obejmuje 30 godzin zajęć ściśle praktycznych, prowadzonych metodą warsztatową, opartych na przygotowanych wcześniej wzorcowych dokumentach i przykładach praktycznych (case study).

                                                                                                                                                                                                                                                              Atutem kursu jest bardzo wysoka jakość merytoryczna zajęć gwarantowana przez prowadzącego wieloletniego pracownika organu kontroli państwowej, mającego za sobą ponad 2000 godzin szkoleń z zakresu zamówień publicznych, prowadzącego zajęcia na dwóch uczelniach (studia podyplomowe), prowadzącego szkolenia z zamówień publicznych dla administracji centralnej (Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Skarbu Państwa, Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Komisja Nadzoru Finansowego, Komenda Główna Policji, Biuro Logistyki Wywiadu RP, RIO w Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Zielonej Górze, Opolu i wiele innych), stałego współpracownika miesięcznika „Przetargi Publiczne”, akredytowanego eksperta KFE, autora wielu opracowań monograficznych z zakresu finansów publicznych i zamówień publicznych (między innymi „Kontrola zamówień publicznych” Presscom 2010, „Zamówienia do 14.000 euro i tryby niekonkurencyjne” Presscom 2013, „Nowe zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – komentarz do zmian w ustawie” ODDK 2012).

                                                                                                                                                                                                                                                              W ramach kursu przygotowano jeden moduł poświęcony wyłącznie rozwiązywaniu problemów indywidualnych zgłoszonych przez jego uczestników.

                                                                                                                                                                                                                                                              Materiały przygotowane dla uczestników obejmują między innymi kilkaset symulacji praktycznych wraz z rozwiązaniami omówionym w trakcie zajęć, wzorcowe specyfikacje istotnych warunków zamówienia, komplet przepisów z zakresu zamówień publicznych, orzecznictwo, stanowiska i wyjaśnienia UZP, RIO i innych organów itp

                                                                                                                                                                                                                                                              Kurs kończy się egzaminem obejmującym przygotowanie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i rozwiązanie około 20 problemów przygotowanych przez prowadzącego, które mogą pojawić się w trakcie jego prowadzenia.

                                                                                                                                                                                                                                                              Trener

                                                                                                                                                                                                                                                              Krzysztof Puchacz

                                                                                                                                                                                                                                                              Specjalizacja: Prawo zamówień publicznych, kontrola zarządcza, finanse publiczne, dyscyplina finansów publicznych.
                                                                                                                                                                                                                                                              Posiada wykształcenie wyższe prawnicze, 9 letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej - praca w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Lublinie na stanowisku głównego inspektora kontroli w latach 2003 – 2012, 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie specjalistycznego doradztwa - własna działalność gospodarcza w zakresie doradztwa dla jednostek administracji publicznej oraz sektora prywatnego od 2012 do chwili obecnej, ponad 11 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń działalność szkoleniowa od roku 2006 do chwili obecnej, rocznie ponad 1000 godzin szkoleniowych, 9 letnie doświadczenie na stanowisku wykładowcy akademickiego - UMCS w Lublinie w latach 2006-2009 – prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych „Zarządzanie projektami UE” Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie od 2012 r. do chwili obecnej prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych „Zamówienia publiczne” i „Rachunkowość budżetowa” Akademia Pedagogiki Specjalnej i. Grzegorzewskiej w Warszawie od 2015 r. do chwili obecnej – prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych „Zarządzanie oświatą” (tematy związane z zarządzaniem finansami).

                                                                                                                                                                                                                                                              Stały współpracownik miesięcznika „Przetargi publiczne” i „Finanse publiczne” (autor artykułów i komentarzy eksperckich), stały wykładowca na Forum Przetargów Publicznych, największej konferencji w Polsce dotyczącej tematyki zamówień publicznych, autor monografii: „Wzorcowe Regulaminy Zamówień Publicznych z uwzględnieniem środków unijnych. Wzory dokumentów w postępowaniu. Komentarz” wyd. ODDK Gdańsk, „Nowa ustawa o finansach publicznych. Szczegółowe omówienie nowych regulacji” wyd. ODDK Gdańsk, „Nowe standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych” wyd. ODDK Gdańsk, „Kontrola zamówień publicznych” wyd. PRESSCOM, „Nowe zasady udzielania i rozliczania dotacji dla organizacji pozarządowych przez jednostki sektora publicznego przy realizacji zadań publicznych - komentarz, przykłady, dokumentacja" wyd. ODDK Gdańsk, „Nowe zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – praktyczny komentarz do zmian w ustawie" wyd. ODDK Gdańsk, „Odpowiedzialność kierownika jednostki sektora finansów publicznych a powierzenie obowiązków pracownikom jednostki" wyd. ODDK Gdańsk, „Zarządzanie ryzykiem w sektorze finansów publicznych” wyd. ODDK Gdańsk, „Nowe sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych” wyd. ODDK Gdańsk, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach” wyd. WOLTERS KLUWER i wiele więcej. Jest Akredytowanym Ekspertem ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011) otrzymał Certyfikaty podstawowy i zaawansowany ACL (program do wykrywania oszustw finansowych), ukończył roczny kurs finansów publicznych i rachunkowości budżetowej w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce, Oddział Okręgowy w Lublinie .

                                                                                                                                                                                                                                                              Organizacja szkolenia

                                                                                                                                                                                                                                                              Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

                                                                                                                                                                                                                                                              Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w Kursie zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w Kursie jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z Kursu. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed Kursem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu - uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania Kursu zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

                                                                                                                                                                                                                                                              PLAN KURSU

                                                                                                                                                                                                                                                              1-4 dzień

                                                                                                                                                                                                                                                              • godz. 9.00 - 11.15 /rozpoczęcie, zajęcia 3 godz./
                                                                                                                                                                                                                                                              • godz. 11.15 - 11.30 /przerwa na kawę/
                                                                                                                                                                                                                                                              • godz. 11.30 - 13.00 /c.d. zajęć 2 godz./
                                                                                                                                                                                                                                                              • godz. 13.00 - 13.15 /przerwa na kawę/
                                                                                                                                                                                                                                                              • godz. 13.15 - 15.30 /c.d. zajęć 3 godz./

                                                                                                                                                                                                                                                              Miejsce szkolenia

                                                                                                                                                                                                                                                              Inkubator Przedsiębiorczości ALTER

                                                                                                                                                                                                                                                              Al. Warszawska 102, 20-824 Lublin