Termin, miejsce, cena
Szkolenie on-line
Szkolenie on-line
PRAWO
- pracownicy administracji publicznej w praktyce stosujący rozwiązania omawianej ustawy,
- sekretarze gmin,
- pracownicy działów organizacyjnych,
- pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, - informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych
- archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, administracji rządowej itp.
Głównym celem jest przedstawienie regulacji dotyczących ustawy o doręczeniach elektronicznych i zmianach w Kodeksie postępowania administracyjnego, związanych z wejściem w życie tej ustawy.
Cele szczegółowe w zakresie:
- wiedzy:
Poznanie obowiązków podmiotów publicznych, wynikających z wprowadzenia ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Omówienie kwestii wyłączeń spod doręczeń, konsekwencji wynikających z wpisania adresu do bazy adresów elektronicznych.
Przedstawienie regulacji dotyczących publicznej usługi hybrydowej, opłat za przekazywanie korespondencji, administrowania i zarządzania skrzynką doręczeń, postępowań reklamacyjnych.
Wskazanie zakresu odpowiedzialności podmiotów za nieprawidłowości.
- umiejętności: uczestnicy szkoleń nabędą umiejętność praktycznego korzystania z usług PURDE, PUH oraz KURDE
- postaw społecznych: szkolenie pozwoli na pozyskanie świadomości o nowych metodach skutecznego doręczenia elektronicznego w ramach postepowań prowadzonych w ramach właściwości różnych organów
1. Podstawa prawna założenia ustawy o doręczeniach elektronicznych, cel i przedmiot regulacji i wyłączenia spod jej przepisów.
2. Usługi zaufania E-IDAS a doręczenie elektroniczne.
3. E- PUAP a nowa skrzynka do doręczeń elektronicznych- ewolucja procesu .
4. Sposoby doręczeń przewidziane w ustawie z dnia 18.11.2020r. o doręczeniach elektronicznych. usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa.
5. Definicja dokumentu elektronicznego , elektronicznego dowodu doręczenia, wysłania.
6. Moment zastosowania przepisów prawa o doręczeniach elektronicznych – obowiązki organów administracji publicznej.
7. Skrzynka do doręczeń i adres do doręczeń.
8. Baza adresów elektronicznych.
9. E- identyfikacja podmiotów (rodzaje podpisów i pieczęci elektronicznych, zasady funkcjonowania konta powiązanego z ePUAP)
10. Operator wyznaczony – kto nim jest, nowe role i obowiązki .
11. Świadczenie usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej.
12. Zasady odpowiedzialności operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne.
13. Systemy teleinformatyczne wspierające świadczenie usług doręczeń elektronicznych
14. Zmiany wdrożone do regulacji Kodeksu postepowania administracyjnego (wejście w życie 1.07.2021r.- art. 14, 33,35,37,39,391,,393 ,394 i kolejne.
15. Zmiany wdrożone do regulacji ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji od 1.07.2021- art. 17 c, art. 26§ 5c i §5d.
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
wykład, case study, dyskusja
Małgorzata Czartoryska
Prawniczka, audytorka wewnętrzna ISO 27001, Inspektor Ochrony danych osobowych, prawnik obsługujący jednostki organizacyjne administracji samorządowej szczebla powiatowego i gminnego. Od 1998r. lat związana z administracją rządową, samorządową, uczelniami wyższymi i biznesem. W okresie ponad 20 letniej kariery przeszkoliła kilkanaście tysięcy słuchaczy w tematach: KPA, Dostęp do informacji publicznej, Ochrona danych osobowych (RODO), audyt i kontrola wewnętrzna, Postępowanie egzekucyjne w administracji, Instrukcja kancelaryjna i archiwalna, Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Skontakuj się z nami
Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.
Al. Warszawska 102
20-824 Lublin