Program szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi

  • Zarządzanie ludźmi jako proces
  • Funkcje zarządzania ludźmi
  • Modele zarządzania zasobami ludzkimi
  • Kto w organizacji zarządza zasobami ludzkimi?

2. Planowanie zasobów ludzkich w organizacji

  • Określenie potrzeb
  • Pozyskiwanie pracowników
  • Etapy doboru
  • Analiza stanowiska
  • Opis stanowiska
  • Profil kandydata
  • Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna/wady i zalety
  • Selekcja

3. Wdrożenie i adaptacja pracowników

  • Paszport do organizacji
  • Pierwsze dni
  • Przyjęcie do pracy i wprowadzenie na stanowisko

4. Szkolenie pracowników

  • Zarządzanie wiedzą w organizacji
  • Organizacja ucząca się
  • Cele szkoleń – skuteczne formułowanie 
  • Planowanie szkoleń – analiza potrzeb szkoleniowych
  • Metody uczenia się i szkolenia
  • Ocena efektywności szkoleń
  • Model szkoleń wewnętrznych i szkolenia zewnętrzne
  • Analiza SWOT

5. Motywowanie pracowników

- Teorie motywacji

- Od koncepcji do zastosowań

  • Rozpoznanie potrzeb
  • Określenie celów
  • Świadome aktywizowanie pracowników
  • Ocena skuteczności bodźca
  • Pobudzenia do działania zgodnego z celami
  • Zaspokojenie potrzeb pracownika

-Narzędzia motywowania

  • Finansowe
  • Pozafinansowe
  • Zabezpieczające

6. Ocenianie pracowników

  • Pojęcie i cele oceniania
  • Nieformalna ocena efektywności
  • Systematyczna ocena sformalizowania

7. Mechanizmy tworzące zespół

  • Definicja zespołu
  • Zespół, a grupa
  • Wspólna wizja i jasne cele
  • Role w Twoim zespole

- Rozpoznanie jaką rolę Ty odgrywasz w zespole

  • Dynamika i strategie działania zespołu
  • Normy i standardy wykonywania zadań przez zespół
  • Indywidualne style działania w zespole
  • Style komunikowania się w zespole
  • Zalety i wady pracy zespołowej
  • Radość pracy zespołowej

8. Rola i zadania lidera w zespole

  • Zachowania i relacje w zespole
  • Identyfikacja i przydzielanie ról członkom zespołu
  • Procesy zachodzące w zespole – efektywne wzmacnianie pozytywnych i wygaszanie negatywnych zachowań
  • Planowanie pracy zespołu
  • Motywy pozafinansowe w działaniu zespołowym
  • Zwiększanie twórczego potencjału zespołu

9. Skuteczna komunikacja w zespole

  • Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się
  • Skuteczne komunikowanie się drogą do porozumienia się z innymi
  • Spójność komunikacyjna - jak przekazywać jednoznaczne komunikaty?
  • Synergia między współpracownikami uzależniona od poziomu komunikacji, jako wypadkowej poziomu zaufania i współpracy
  • Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości współpracownika
  • Empatia, wzajemne słuchanie i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb zespołowych i indywidualnych członków zespołu

 Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Adresaci szkolenia

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką zarządzania zasobami ludzkimi, w tym w szczególności: kierowników i menadżerów, personelu działu Kadr i HR.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest profesjonalne przygotowanie uczestników do praktycznego i efektywnego zarządzania zespołem poprzez:

  • Tworzenie optymalnych warunków koniecznych do sprawnego funkcjonowania zespołu
  • Określenie ról pojawiających się w grupie i ich znaczenia dla pracy zespołu
  • Kształtowanie otwartości na zmiany i modyfikacje zachowań
  • Budowanie motywacji do pracy w zespole
  • Rozwijanie umiejętności świadomego i efektywnego komunikowania się w zespole

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

  • Wie jakie elementy składowe wpływają na sukces zespołu oraz jak wykorzystać formalną i nieformalną władzę w zespole dla zaspokajania potrzeb zespołu
  • Zna i potrafi zidentyfikować role w zespole i adekwatnie do występujących ról dokonywać podziału zadań i kompetencji
  • Zna metodologię efektywnego formułowania celów i zadań oraz potrafi efektywnie planować, zarządzać celami i priorytetami oraz skutecznie delegować zadania podwładnym
  • Potrafi dokonać świadomego wyboru odnośnie stylu kierowania zespołem i efektywnie nim zarządzać zgodnie z poziomem kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników
  • Potrafi identyfikować indywidualne i zespołowe motywacje oraz motywować, komunikować i oceniać członków zespołu
  • Posiada zdolność przekazywania komunikatów, informacji zwrotnej o charakterze pozytywnym i negatywnym w sposób konstruktywny i motywujący
  • Posiada umiejętność budowania dojrzałych relacji i odpowiedzialnych za cały zespół zachowań wykorzystujących energię i talenty indywidualne/zespołowe 

Metodyka

Szkolenie to kilku modułowa propozycja wprowadzająca w tematykę zarządzania zasobami ludzkimi. Oprócz omówienia zasadniczych elementów składających się na politykę kadrową i zarządzaniu zasobami ludzkimi proponujemy moduł poświęcony psychologicznym umiejętnościom menedżerskim.

Trener

Anita Goździkowska

Trener biznesu, coach, doradca. Ukończyła kursy Train the Trainers I i II organizowane przez Centrum Szkoleniowe JET, a także brała udział w trwającym 120 godzin projekcie „Profesjonalny Trener Biznesu”, po którym uzyskała certyfikat Trenera Biznesu. Ponadto posiada licencję i certyfikat Praktyka Wywierania Wpływu i Perswazji oraz Sztuki NLP wydany przez Stowarzyszenie Trenerów NLP w Polsce.

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz
Francusko-Polskich Studiów Podyplomowych Bankowości i Finansów w Gdańsku.
Audytor wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Pracy wg ISRS. Ukończyła
liczne kursy i szkolenia m.in. z zakresu: zarządzania projektami, zarządzania
jakością, zarządzania w sytuacjach kryzysowych, integracji i rekrutacji
pracowników, skutecznej prezentacji i autoprezentacji, sprzedaży i obsługi
klienta, technik telefonicznej obsługi klienta, a także profesjonalnego
marketingu, programów lojalnościowych oraz metodologii badania satysfakcji
klienta. Od 2007 roku skupia się głównie na karierze trenerskiej z zakresu:
profesjonalnej obsługi klienta; technik skutecznej sprzedaży; telefonicznej
sprzedaży i obsługi klienta; e-marketingu; obsługi reklamacji; negocjacji;
budowania zespołu; zarządzania zespołem; asertywności; autoprezentacji;
zarządzania czasem; public relations. 

Organizacja szkolenia

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w szkoleniu zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed szkoleniem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu- uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/ trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

PLAN SZKOLENIA:

1 dzień szkolenia:

  • godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
  • godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
  • godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./

Miejsce szkolenia

Ibis Hotel Ostrobramska Warszawa

Ul. Ostrobramska 36, 04-118 Warszawa