Celem projektu było nabycie umiejętności w zakresie obsługi kelnerskiej/ barmańskiej wśród pracowników i kadry zarządzającej 14 przedsiębiorstw branży turystycznej z woj. lubelskiego poprzez szkolenia. W projekcie wzięło udział 111 pracowników i kadry zarządzającej z firm wymienionych z nazwy we wniosku o dofinansowanie. 

W ramach projektu realizowane zostały następujące szkolenia:

Program:

  • Organizacja zakładów gastronomicznych
  • Technika pracy w zakładach gastronomicznych
  • Techniki obsługi konsumenta przy stole
  • Ogólne wiadomości o potrawach i napojach
  • Podstawowa wiedza o winach
  • Podstawy zarządzania barem: organizacja baru , zarządzanie barem
  • Terminologia funkcjonowanie sprzętu barowego 
  • Mixologia 
  • Fizjologia mieszania napojów
  • Dobór różnorodnych ingrediencji

Program był uzupełniany o:

  • Serwis Specjalny (Homary, Raki, Kawior, Ślimaki)
  • Standardy nakrycia stołu, zastawa i menaże do serwisu specjalnego,  zasady konsumowania oraz metody serwowania.
  • Flambirowanie przy stoliku gości na wózku do flambirowania, (np.: naleśniki, banany )
  • Serwowanie i porcjowanie owoców, np.: ananas,  banan
  • Motywacyjny proces obsługi kelnerskiej – triki kelnerskie
  • Zastawa stołowa : linia sztućców stołowych ( pełny wachlarz ); linia porcelany – cateringowa,  dla gości VIP; menaże restauracyjne – dodatkowa zastawa serwisowa itp.
  • Kultura przy stole ( savoir vivre).
  • Serwis Synchroniczny
  • Serwis Niemiecki z kopułami
  • Serwis Francuski
  • Linia szkła – garnitur szkła dla kelnera, barmana, sommeliera
  • Resztkowanie – sprzątanie brudnej zastawy
  • Pokazowe serwowanie wina musującego
  • Dekantacja wina czerwonego
  • Ślepa degustacja wód mineralnych i źródlanych
  • Ślepa degustacja soków jedno i wielosmakowych
  • Ślepa degustacja win jedno i wieloszczepowych
  • Pokaz drinków

Ćwiczenia:

  • układanie dekoracyjne bankietówek, nakrycie obrusa-prostokąt , kwadrat.
  • praktyka z tacą(noszenie szkła, serwowanie napojów)
  • zasada fińska, rodzaje nakryć, świeczka, serwowanie jednego talerza 
  • noszenie talerzy zasadniczych, zbieranie brudnej zastawy stołowej
  • serwis niemiecki- kopuły, serwis francuski-plater, sztućce, serwowanie wina.
  • pomysł na restaurację (nazwa Restauracji, nazwa dania, reklama, hasło, nazwa napoju).

Kurs kończył się egzaminem zewnętrznym i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego uzyskane kwalifikacje.