Termin, miejsce, cena
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
ZARZĄDZANIE /ZZL
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
Szkolenie skierowane do: dyrektorów, managerów, kadry kierowniczej, działu HR, osób zarządzających, właścicieli firm, i innych osób zainteresowanych tematyką ZZL.
Główny cel Kursu to praca na konkretach (case study) oraz nabycie praktycznych umiejętności z zakresu ZZL.
Cele szczegółowe:
- Uzyskanie wiedzy nt. zasad konstruowania i wdrażania systemu motywacyjnego optymalnego dla danej organizacji
- Nabycie umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania, i oceniania efektywności systemu rekrutacyjnego w organizacji, systemu ocen pracowniczych w organizacji
- Nabycie umiejętności w zakresie planowania i przeprowadzania rozmów oceniających
Nabyta wiedza pozwoli Uczestnikowi na kompetentne projektowanie i wdrażanie kompleksowej strategii personalnej danej organizacji. Umiejętności dokonywania oceny i planowania spowodują, że Uczestnik Kursu dokona oceny i w razie potrzeby z łatwością zaplanuje działania naprawcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w firmie.
Oczekiwania wobec uczestników i korzyści z zajęć:
Kluczowym założeniem zajęć jest nabywanie i dzielenie się praktyczną wiedzą i umiejętnościami poprzez warsztaty moderowane przez trenera - praktyka.
Podczas zajęć będziemy pracować na konkretnych przykładach (case'ach) z polskich przedsiębiorstw. Ćwiczenia będą nakierowane na nabywanie konkretnych praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania zasobami (np. jak zaprojektować i wdrożyć system ocen)
Aby zrealizować cele i uczynić zajęcia efektywnymi, ważne jest, aby uczestnicy wykazywali się:
• proaktywnością - czyli obecnością i czynnym udziałem w warsztatach
• zaangażowaniem – konstruktywną dyskusją, zadawaniem pytań podczas zajęć, dzieleniem się wiedzą, przemyśleniami i umiejętnościami
• nastawieniem na praktyczne rozwiązania – analiza teorii i modeli zarządzania zasobami ludzkimi pod kątem praktycznych zastosowań
1. Wprowadzenie
- pre-test – sprawdzający wiedzę Uczestników przed szkoleniem
- modele zarządzania zasobami ludzkimi – ujęcie praktyczne
- strategia personalna firmy i jej dostosowanie do kultury organizacyjnej
- zarządzanie zasobami ludzkimi w jednostkach samorządowych (case study – analiza mocnych stron i zagrożeń, wnioski)
2. Rekrutacja i selekcja pracowników
- aktualne wyzwania stojące przed osobami rekrutującymi pracowników w Polsce
- jak optymalizować dobór osób do zespołu
- metody i techniki rekrutacji
- przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
- prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej
- ocena kandydata – psychologiczne aspekty
- specyfika rekrutacji na stanowiska menedżerskie – model PowerHiring
- wywiad behawioralny w rekrutacji (ćwiczenie)
3. Motywowanie pracowników
- Na czym polega motywowanie ludzi?
- „W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, ale w praktyce taka różnica istnieje” – główne teorie motywacji i ich zastosowanie
- Prawa motywacji
- „Kij czy marchewka” - ćwiczenie
- Na czym polega konstruowanie systemów motywacyjnych (case study)?
- Motywowanie ROM i MBO – czyli o celach i wynikach w motywowaniu oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi
4. Ocena pracownicza
- reguły, metody i procedury oceniania
- kwalifikacje i kompetencje w ocenie pracowniczej
- jak skonstruować system ocen spełniający ustawowe wymogi (case study)
- oceny pracowników a decyzje kadrowe – czy i jak łączyć oceny z systemem wynagrodzeń (miniwykład; prezentacja rap[ortu z badań w polskich firmach i instytucjach)
- rozmowa oceniająca (ćwiczenie)
5. Szkolenia pracowników
- planowanie szkolenia kadr
- optymalizowanie polityki szkoleniowej
- strategia szkoleniowa firmy – jak ja projektowa i weryfikować (ćwiczenie)
- projektowanie ścieżek kariery i zarządzanie rozwojem oraz talentami w organizacji (case study)
6. Umiejętności menedżerskie ważne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- Źródła władzy (model Ravena)
- Kluczowe kompetencje menedżerskie
- Co wiemy na temat wpływu stylu zarządzania na motywację pracowników czyli na co szef ma wpływ i co może zmienić w zakresie motywacji swego zespołu
- Co jest istotą budowania autorytetu
- Algorytm karania pracowników
- Algorytm nagradzania pracowników
- Kiedy i jak dawać wytyczne pracownikom
- Psychologiczne aspekty delegowania uprawnień
- Przekazywanie trudnych decyzji
- Radzenie sobie z konfliktem pracowniczym – zapobieganie demotywacji powstałej z powodu sporów między członkami zespołu
7. Podsumowanie szkolenia
- dobre praktyki versus nieefektywne działania – dyskusja podsumowująca
- post-test oceniających wiedzę Uczestników po szkoleniu
- ocena szkolenia, rozdanie certyfikatów
Szczegółowa metodyka:
• wykład
• dyskusja moderowana
• prezentacja multimedialna
• case study
• praca w grupach
• ćwiczenia indywidualne
• ćwiczenia z kamerą
• testy i kwestionariusze
Kurs trwa 30 godzin i kończy się gzaminem sprawdzającym wiedzę.
Warunkiem zaliczenia kursu jest:
• 80 % poprawnych odpowiedzi w egzaminie.
KURS JEST AKREDYTOWANY PRZEZ LUBELSKIEGO KURATORA OŚWIATY DECYZJĄ NR 15/2015
PAMIETAJ ŻE MOŻESZ POZYSKAĆ DOFINANSOWANIE NA REALIZACJĘ KURSU
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
Katarzyna Jędruszczak
Psycholog, praktyk (specjalizacja: psychologia i zarządzanie zasobami ludzkimi). Posiada ponad 10-letnie doświadczenie biznesowe. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla kadry kierowniczej małych i średnich przedsiębiorstw, w tym w doradztwie w zakresie zarządzania sprzedażą i obsługą klienta; realizuje treningi motywacyjne i automotywacyjne. W obszarze szkoleń jest ściśle związana z handlowcami. Prowadzi warsztaty dla grup określanych jako „siły sprzedaży” oraz osób pracujących czy mających kontakt z klientem. Są to zwykle intensywne i kompleksowe warsztaty, coachingi i trening, których celem jest uzyskanie konkretnego efektu w postaci wzrostu sprzedaży i motywacji handlowców. Wszystko to powoduje, że jej zajęcia mają przede wszystkim walor praktyczny. Na swoim koncie ma realizację wielu projektów poprawiających efektywność przedsiębiorstw: projektuje i wdraża systemy ocen, systemy rekrutacyjne (w tym Assessment Centre), systemy motywacyjne, strategie szkoleniowe.
Skontakuj się z nami
Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.
Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00
Al. Warszawska 102
20-824 Lublin