Termin, miejsce, cena

16/12/2024 - 18/12/2024 Zakopane
Hotel Logos***
ul. Grunwaldzka 10, 34-500 Zakopane
19/02/2025 - 20/02/2025 Warszawa
Ibis Hotel Ostrobramska Warszawa
Ul. Ostrobramska 36, 04-118 Warszawa
15/05/2025 - 16/05/2025 On-line
MS TEAMS
Szkolenie on-line
19/12/2025 - 21/12/2025 Zakopane
Hotel Logos***
ul. Grunwaldzka 10, 34-500 Zakopane

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest:
- dla osób, które kierują działami HR w organizacji
- dla menedżerów personalnych oraz dla właścicieli firm,
- dla osób zajmujących się przygotowaniem i przeprowadzaniem naboru pracowników.
- specjaliści rekrutujący pracowników, odpowiedzialni za proces planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji kadr.

Cel szkolenia

Głównym celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy w zakresie przygotowania i wdrożenia procedury doboru pracowników (rekrutacja, selekcja, adaptacja), oraz nabycie umiejętności w zakresie posługiwania się różnymi metodami i narzędziami w zakresie całej procedury doboru pracowników.

Szczegółowe cele:

- Nabycie wiedzy i umiejętności w obszarze pokonywania psychospołecznych barier oceniania
- Nabycie umiejętności efektywnego prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej
- Nabycie wiedzy w zakresie przygotowania podstaw marketingu personalnego oraz oceny efektywności procesu doboru pracowników
- Nabycie umiejętności przygotowania różnych metod procesu selekcji ich adekwatnego zastosowania do indywidualnych potrzeb organizacji

Poznając zasady formułowania kompetencji zawodowych uczestnicy szkolenia nauczą się przeprowadzać efektywny nabór kandydatów. Podczas szkolenia omawiane są najlepsze praktyki oraz typowe problemy i błędy osób rekrutujących. Elementy warsztatu umożliwiają praktyczne zmierzenie się z metodologią przygotowywania procesu, rekrutacyjnego.

Jednym z najważniejszych i najbardziej wartościowych zasobów, jakim dysponują firmy są ludzie. Zdolność do rozwoju i przetrwania firmy, jej sukcesy na rynku są uzależnione nie tylko od zasobów kapitałowych i nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim od doskonale zorganizowanego, zintegrowanego i dobrze przygotowanego zespołu pracowników.

Rekrutacja zajmuje ważne miejsce, co świadczy o jej istotności w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Umożliwia przyjęcie odpowiedniej kadry, która decyduje o sukcesie firmy. Pozyskiwanie pracowników decyduje w dużym stopniu o losach organizacji, o jej rozwoju, sukcesach na rynku, osiąganiu wyników lepszych od konkurencji. Poprawnie przeprowadzona rekrutacja i selekcja daje gwarancję zatrudnienia osoby, która będzie odpowiadała wymaganiom stanowiska i szybko zaadaptuje się do nowego środowiska pracy.

Program szkolenia

MODUŁ I - PLANOWANIE ZASOBÓW PRACOWNICZYCH JAKO PODSTAWOWY ELEMENT CZYNNOŚCI REKRUTACYJNYCH.
A. Rekrutacja i selekcja w organizacji
1. Strategia rozwoju zasobów ludzkich w organizacji, a polityka doboru pracowników.
2. Uwarunkowania procesu rekrutacji i selekcji.
3. Zarządzanie kompetencjami a procesy rekrutacji i selekcji.
B. Przygotowanie procesu rekrutacji
1. Profil stanowiska pracy a profil kompetencyjny jako podstawa doboru kandydatów.
2. Źródła pozyskiwania pracowników oraz ocena ich użyteczności dla organizacji: 
- kiedy i w jakich okolicznościach korzystać z określonych źródeł
3. Podstawy marketingu personalnego.
4. Wprowadzeni do controllingu personalnego w obszarze doboru pracowników.

MODUŁ II - DOBÓR I SELEKCJA PRACOWNIKÓW
A. Metody procesu rekrutacji i selekcji
1. Rozmowa kwalifikacyjna.
2. Testy psychologiczne.
3. Formularze oparte na kompetencjach.
4. Kwestionariusze biograficzne.
5. Życiorysy zawodowe.
6. Grafologia i jej znaczenie.
7. Assessment Centre i jego zastosowanie w procesie rekrutacji:
- przygotowanie procedury
- przygotowanie i przeszkolenie zespołu oceniającego (budowanie lub weryfikacja kompetencji)
- ocena efektywności AC
B. Prowadzenie rekrutacji i selekcji
1. Zasady przygotowania i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych:
- jak zorganizować miejsce spotkania
- jak zorganizować pracę w trakcie sesji rekrutacyjnej
- jak uzyskać jak najwięcej wiedzy o kandydacie
- jak właściwie odczytywać i zrozumieć zachowania i komunikaty werbalne  oraz niewerbalne, (wykrywanie   kłamstwa itp.)
2. Rozmowy kwalifikacyjne a zasada sprawiedliwości i błędy procesu oceniania.
- jak prowadzić spotkanie z kandydatem?
- jak rozmawiać o wynagrodzeniu?
3. Zastosowanie testów psychologicznych.
4. Zastosowanie testów opartych na próbach wykonania zadań.
5. Plusy i minusy zastosowania Assessment Centre .
6. Rekrutacja wewnętrzna – mocne i słabe strony.
7. Wybór najodpowiedniejszego kandydata
- jak udzielić informacji zwrotnej kandydatom odrzuconym?

MODUŁ III - OKRES ADAPTACJI NOWOZATRUDNIONEGO PRACOWNIKA
A. Programy adaptacyjne pracowników
1. Wdrażanie nowych pracowników do organizacji.
2. Procedury oceniania w procesie adaptacji.
3. Programy mentoringu jako wspomaganie procesów adaptacyjnych.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Metodyka

Szkolenie prowadzone w formie warsztatów z dużym zaangażowaniem uczestników, wykorzystaniem przede wszystkim techniki: dyskusji, analizy przypadków, ćwiczeń opartych na realnych zadaniach zawodowych uczestników szkolenia oraz mini wykładów połączonych z prezentacjami multimedialnymi.

W trakcie dni szkoleniowych możliwe konsultacje indywidualne w zakresie omawianych tematów.

Trener

dr Joanna Mesjasz

Trener biznesu i coach z 30 letnim doświadczeniem. Zrealizowała blisko 4000 godzin szkoleń i coachingu dla pracowników i menedżerów przedsiębiorstw, urzędów i innych instytucji. Prowadziła projekty z obszaru zarządzania kapitałem ludzkim i zarządzania strategicznego w 25 organizacjach. Przez dwadzieścia lat sprawowała funkcje menedżerskie na poziomie operacyjnym i strategicznym.
Doktor Nauk Społecznych, obecnie wykłada w Collegium Da Vinci w Poznaniu. W ciągu 21 lat kariery akademickiej zrealizowała ponad 4000 godzin dydaktycznych na dziesięciu uczelniach wyższych, prowadziła badania i pisała w dwóch dziedzinach naukowych: psychologii biznesu i w zarządzaniu. Opublikowała blisko 60 prac naukowych i popularnonaukowych. Pracuje z pasją i zaangażowaniem. Odważnie podejmuje nowe wyzwania i elastycznie prowadzi zespoły projektowe.

Skontakuj się z nami

Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.

730 755 444

Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00

Al. Warszawska 102

20-824 Lublin

Jesteśmy wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem 2.06/00057/2006.