Termin, miejsce, cena

09/12/2024 On-line
MS TEAMS
Szkolenie on-line
12/03/2025 On-line
MS TEAMS
Szkolenie on-line
22/05/2025 On-line
MS TEAMS
Szkolenie on-line
30/09/2025 On-line
MS TEAMS
Szkolenie on-line
09/12/2025 On-line
MS TEAMS
Szkolenie on-line

Adresaci szkolenia

- pracownicy administracji publicznej w praktyce stosujący rozwiązania omawianej ustawy,
- sekretarze gmin,
- pracownicy działów organizacyjnych,
- pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, - informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych
- archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, administracji rządowej itp.

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu przedstawienie założeń nowego systemu doręczeń elektronicznych, który docelowo ma zastąpić doręczenia za pośrednictwem systemu e-PUAP. Omówione zostaną podstawy prawne ale tez praktyczny aspekt inicjowania usług. Podczas szkolenia omówione zostaną kierunki proponowanych zmian w systemie, proces wdrożenia EZD i termin wejścia w życie obowiązku, kwestie integracji systemów, wewnętrzną dokumentację jaka należy utworzyć w podmiotach publicznych w związku z wdrożeniem procedury doręczeń elektronicznych.

Program szkolenia

1. Usługi doręczenia elektronicznego – definicja, rodzaje, na czym polegają, krótkie omówienie prac trwających nad ustawą o doręczeniach elektronicznych i innymi aktami prawnymi.
2. Podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych.
3. Harmonogram wejścia w życie faktycznego obowiązku stosowania przepisów ustawy.
4. Okres przejściowy – zasady realizacji skutecznego doręczenia od 10.10.2025 r. do 31.12.2025 r., równoważność trzech form doręczeń.
5. Ewolucja doręczeń elektronicznych – od podpisu elektronicznego, przez ePUAP do publicznych usług doręczenia elektronicznego.
6. Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych nowa data wejścia w życie faktycznego obowiązku korzystania z systemu – 1.01.2025 r. r.
a) Na czym polega system doręczeń elektronicznych,
b) Czy konieczne jest posiadanie EZD, czy EZD jest obowiązkowe a jeśli tak od kiedy, integracja systemów OW, Ministra ds. informatyzacji i systemów klasy EZD,
c) Jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe ( art. 155,156,157,158, 147 ude),
d) Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy,
e) Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych,
f) Jakie usługi wchodzą do systemu – PURDE, PUH, KURDE,
g) Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych,
h) Baza adresów elektronicznych,
i) Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych,
j) Administrator skrzynki doręczeń,
k) Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie sa jej parametry),
l) Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne (dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe, obowiązki informacyjne ,
m) Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych,
n) Szczegółowe omówienie usługi PURDE,
o) Szczegółowe omówienie usługi PUH,
p) Cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi sa bezpłatne,
q) Niewykonanie , nieprawidłowe wykonanie usługi i możliwość reklamacji.
7. Tradycyjne doręczenia przesyłek papierowych – czy będą możliwe i skuteczne.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Metodyka

Szkolenie w formie wykładu z case study i odpowiedziami na zadawane i uprzednio przesłane pytania

Trener

Małgorzata Czartoryska

Prawniczka, audytorka wewnętrzna ISO 27001, Inspektor Ochrony danych osobowych, prawnik obsługujący jednostki organizacyjne administracji samorządowej szczebla powiatowego i gminnego. Od 1998r. lat związana z administracją rządową, samorządową, uczelniami wyższymi  i biznesem.  W okresie ponad 20 letniej kariery przeszkoliła kilkanaście tysięcy słuchaczy w tematach: KPA, Dostęp do informacji publicznej, Ochrona danych osobowych (RODO), audyt i kontrola wewnętrzna, Postępowanie egzekucyjne w administracji, Instrukcja kancelaryjna i archiwalna, Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Wieloletni wykładowca uczelni: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim. Współpracowniczka wielu firm szkoleniowych: MDDP, BDO, Golden Training, Infor, ApexNet, IRIP, FRDL itd.  Autorka książki „Egzekucja administracyjna tzw. Opłaty śmieciowej”, „Ochrona danych osobowych w działalności eventowej”, autorka artykułów o tematyce prawniczej w wydawnictwach Infor, TaxPress- Kazus podatkowy, Municipium. 

Skontakuj się z nami

Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.

730 755 444

Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00

Al. Warszawska 102

20-824 Lublin

Jesteśmy wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem 2.06/00057/2006.