Termin, miejsce, cena

15/12/2022 - 16/12/2022 Wrocław
Novotel Wrocław City
Ul. Wyścigowa 35, 53-011 Wrocław

Adresaci szkolenia

-kadra menedżerska wszystkich szczebli,
-kierownicy projektów,
-osoby przygotowujące się do objęcia funkcji kierowniczych

Dla kierowników ten interdyscyplinarny warsztat będzie niezwykle cennym doświadczeniem praktycznym dającym możliwość opanowania umiejętności, dzięki któremu można optymalnie wykorzystać wiedzę i umiejętności najcenniejszych zasobów w realizowanych przedsięwzięciach czyli ludzi.

Cel szkolenia

Głównym celem szkolenia jest wykształcenie umiejętności w zakresie budowania własnego autorytetu w zespole oraz  efektywnego komunikowanie się z pracownikami.

Cele szczegółowe:
1) Zapewnienie wysokich kwalifikacji uczestnikom w zakresie kluczowych umiejętności menedżerskich uzależnionych od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych.
2) Nabycie wiedzy w jaki sposób określić cel oraz sporządzić strategię procesu budowania i zarządzania podległym zespołem pracowników w zależności od konkretnej sytuacji.
3) Znalezienie najskuteczniejszych metod zarządzania także w odniesieniu do własnego celu, charakteru i stylu pracy w trakcie praktycznych ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie szkolenia.
4) Uczestnicy po szkoleniu będą wiedzieć w jaki sposób zarządzać nowocześnie, skutecznie oraz w jaki sposób realizować kolejne etapy współpracy w relacji menedżer-pracownicy.

Program szkolenia

Moduł I Wizerunek menedżera
• zarządzanie karierą, najbardziej pożądane kompetencje menedżerskie, osobisty PR w przebiegu kariery,
• źródła autorytetu menedżera: autorytet stanowiskowy, autorytet osobowościowy, autorytet kompetencyjny,
• spójność stylu zarządzania z osobowością menedżera, kulturą organizacyjną i oczekiwaniami pracowników.

MODUŁ II  Rola i zadania menedżera.

MODUŁ III Egzekwowanie rezultatów.
• wyznaczanie celów i delegowanie zadań, egzekwowanie wykonania zadań, delegowanie odpowiedzialności.

MODUŁ IV Motywowanie pracowników:
• motywacja zadaniowa i motywacja osiągnięć – najważniejsze wymiary kształtujące rezultaty osiągane przez pracowników oraz jak na nie wpływać,
• motywatory w środowisku pracy,
• mechanizm działania kar i nagród,
• błędy najczęściej popełniane przez menedżerów,
• prawidłowe stosowanie metody podnoszenia poprzeczki,
• przekazywanie złych wiadomości,
• chwalenie i dowartościowywanie pracowników,
• wzmacnianie zaangażowania i samodzielności pracowników.

MODUŁ V Zarządzanie sytuacją kryzysową:
• dynamika pracy pod presją,
• interwencja menedżerska w trudnych sytuacjach (pracownik negujący, pracownik zdemotywowany, konflikt interesów),
• stres zawodowy – objawy, sposoby redukcji stresu,
• zjawisko wypalenia zawodowego

MODUŁ VI  Wykorzystanie potencjału zespołów.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora. 

Metodyka

80% ćwiczenia; Symulacje sytuacji; Adaptacja technik do sytuacji zawodowej uczestników zajęć;  Testy.

 

Trener

dr Paweł Błaszkiewicz

Konsultant, praktyk zarządzania zasobami ludzkimi. Od 2001 roku realizuje projekty szkoleniowo-doradcze. Trener tzw. umiejętności społecznych. Opracowuje szczegółowe programy rozwoju kompetencji dla pracowników w ramach sesji diagnozy kompetencji (assessment center/ development center).

Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pełnił role menedżerskie kierując projektami doradczymi i szkoleniowymi w Ośrodku Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku. Zanim rozpoczął pracę jako trener-konsultant, zdobył doświadczenie w pracy w działach personalnych dużych firm produkcyjnych: Philips Consumer Electronics Industries w Kwidzynie oraz Flextronics International w Tczewie. Był odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną oraz redagowanie miesięcznika zakładowego oraz monitorowanie wizerunku korporacji. Uczestniczył w transferze najlepszych metod zarządzania zasobami ludzkimi na grunt polskiego przedsiębiorstwa (zarządzanie kompetencjami, wycena zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki, wskaźniki biznesowe w dziale personalnym). Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Toruniu. Prowadzi zajęcia z tematyki Public Relations oraz Corporate Indentity. Stale publikuje artykuły poświęcone zarządzaniu personelem (głównie w Serwisie HR, a także Studiach Socjologicznych i w Personelu).

W pracy doktorskiej zajmował się problematyką motywacji do pracy pod kierunkiem prof. Janusza Czapińskiego. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Ukończył socjologię, podyplomowe studia z doradztwa personalnego oraz Studium Menedżerów Personalnych w Gdańsku. Pracował jako dziennikarz w Gazecie Pomorskiej oraz pisał artykuły dla innych lokalnych pism. Przeprowadził adaptację narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw (projekt pod nadzorem Stowarzyszenia Pomorskie w Unii oraz Inwestycja w Kadry pod nadzorem Nowoczesnej Firmy). Specjalizuje się w badaniach organizacyjnych, projektuje i wdraża systemy wspierające zarządzanie rozwojem pracowników w firmie (unikalna metodyka warsztatów strategicznych). Opracowuje narzędzia personalne oraz zarządza projektami zmiany organizacyjnej. Kierownik merytoryczny programów szkoleniowych realizowanych w ramach dotacji Europejskiego Funduszu Społecznego (ogólnopolskie cykle szkoleń). Współpracuje z Akademią im. Leona Koźmińskiego i Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów w ramach studiów podyplomowych Akademia Menedżera Personalnego jako prowadzący zajęcia oraz opiekun prac dyplomowych. Trener tzw. umiejętności społecznych. Opracowuje szczegółowe programy rozwoju kompetencji dla pracowników w ramach sesji diagnozy kompetencji (assessment center/ development center).

Współpracował m.in. z: Avans,  Agalight S.A., Budimex S.A., Bank Zachodni WBK, Boehringer Ingelheim Pharma, C.Hartiwg Gdynia, Delecta, DeLaval Polska, Elektrociepłownia Gdynia, Goodyear Polska, Geofizyka Toruń, GPEC, Instytut Marka Kamińskiego, International Paper Kwidzyn, Invest Komfort, Kujawska Fabryka Manometrów, Legro, LOT, LOTOS, Lukas Bank S.A., Polar Wrocław, Philips Piła, Port Gdynia, Pipelife Polska, PZU, Provident Polska, Prokom Software S.A., Skok im. Mikołaja Kopernika,  Strabag S.A. Thompson Polkolor, Poczta Polska, Torfarm S.A, Tensho Corporation, ThyssenKrupp Energostal, Telekomunikacja Polska, Organika S.A., Unilever Poznań, Viterra Energy Servises, Wojewódzki Urząd Pracy, Związek Pracodawców Kolejowych, Żabka Polska S.A. i innych organizacji.