Termin, miejsce, cena

24/05/2024 Warszawa
Ibis Hotel Ostrobramska Warszawa
Ul. Ostrobramska 36, 04-118 Warszawa
07/11/2024 Kraków
Hotel Krakus***
Nowohucka 35, 30-728 Kraków

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

- menedżerów i kierowników ds. zakupów i zaopatrzenia,
- kierowników sprzedaży, specjalistów w działach handlowych i obsługi klienta,
- menedżerów produktów,
- kierowników dystrybucji i łańcuchów dostaw,
- specjalistów ds. zapasów i zaopatrzenia w przedsiębiorstwach,
- branżystów i kupców, analityków rynków surowcowo-materiałowych

Cel szkolenia

Zasadniczym celem szkolenia jest szczegółowa analiza zapasów w przedsiębiorstwie, określenie optymalnych ilości zapasów dostosowanych do potrzeb produkcyjnych i rynkowych, określenie zapasów maksymalnych, zapasów bezpieczeństwa, kosztów zamrożonych kapitałów oraz analiza i wykorzystanie różnych systemów zarządzania zapasami

Cele szczegółowe uzyskane pod kątem:

  • wiedzy: zaznajomienie się z zasadami i metodami planowania potrzeb materiałowych,
  • umiejętności: wykształcenie kompetencji ekonomicznych, 
  • postaw społecznych: szybkie i trafne podejmowanie decyzji w zakresie sterowania zapasami.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania zapasami    
- Analiza procesów w łańcuchu dostaw i przepływu materiałów.
- Analiza potrzeb i czynników kształtowania zapasów w przedsiębiorstwie.
- Cele utrzymania zapasów i funkcje zapasów w przedsiębiorstwie.
- Rodzaje zapasów w łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa.
- Wymagania zarządzania zapasami.
- Punkt rozdzielenia w łańcuchu dostaw. Alokacja zapasów.
2. Klasyfikacja zapasów. Koszty zapasów.    
- Analiza zużycia i klasyfikacja do grup asortymentowych ABC/XYZ - praktyczne grupowanie materiałów / produktów, algorytmy analiz.
- Analiza kosztów zapasów. Sposoby obliczania kosztów.
- Współczynniki kosztów zarządzania zapasami.
- Współzależności kosztowe.
3. Analiza popytu i prognozowanie    
- Analiza zużycia zapasu /popytu/. Histogram częstości popytu.
- Analiza parametrów planowania zapasów na podstawie pokrycia popytu/zużycia.
- Parametry zużycia - średnia, odchylenie standardowe, trend, sezonowość.
- Metody prognozowania krótko- i długoterminowego. Błąd prognozowania.
- Nieliniowe i liniowe algorytmy prognozowania.
- Adaptacyjne metody prognozowania.
4. Metody zarządzania zapasami. Systemy zamawiania i odtwarzanie zapasu    
- Parametry zarządzania zapasami.
- Określanie wielkości zamówienia i poziomu zapasu zamawiania.
- Ekonomiczna wielkość zamówienia i ekonomiczna częstość zamawiania.
- Zmienność zużycia i analiza czasu realizacji zamówienia.
- Zapas bezpieczeństwa.
- Ciągłe i okresowe śledzenie poziomu zapasu.
- Praktyczne metody zarządzania zapasami i zasady ich doboru dla pokrycia stabilnych i zmiennych potrzeb (analiza współczynnika zmienności).
5. Praktyczne aspekty zarządzania zapasami    
- Wybrane decyzje zarządzania zapasami w przedsiębiorstwie – opusty cenowe, grupowanie zamówień do jednego dostawcy.
- Analiza pokrycia i stała pokrycia.
- Organizacja systemu sterowania zapasem.
- Analiza sieciowa i rozmieszczenie zapasów.
- Controlling wyników zarządzania zapasami.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Metodyka

1. Formy prowadzenia zajęć: analiza przypadków praktycznych połączona z metodami i formułami obliczeniowymi, analizy, ćwiczenia i rozwiązywanie problemów, forum decyzyjne
2. Formuła prowadzenia zajęć:
- praktyczne formułowanie problemu               -   20%
- narzędzia metodyczne                                    -   20%
- case study, ćwiczenia i analizy rachunkowe    -   60%

Trener

Robert Głos

Wieloletni praktyk Lean Manufacturing, Kaizen, zarządzania projektami, logistyką, zmianą i przedsiębiorstwem oraz prowadzi szkolenia z tych dziedzin. Przez wiele lat był związany z branżą produkcji wód mineralnych: samodzielnym specjalistą w Nałęczowianka Sp. z o.o., dyrektorem generalnym i dyrektorem zakładu w Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. (producent wody Cisowianka). Zajmował się w nich zarządzaniem przedsiębiorstwem, wdrażaniem systemów zarządzania procesami produkcyjnymi, zarządzaniem łańcuchem dostaw, wdrażaniem nowych technologii produkcji, wdrażaniem systemów jakościowych.

Skontakuj się z nami

Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.

730 755 444

Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00

Al. Warszawska 102

20-824 Lublin

Jesteśmy wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem 2.06/00057/2006.