Termin, miejsce, cena

15/04/2025 - 26/05/2025 On-line
MS TEAMS
Szkolenie on-line
16/09/2025 - 22/10/2025 Lublin
Siedziba firmy (budynek ALTER)
Al. Warszawska 102, 20-824 Lublin

Adresaci szkolenia

Oczekiwania wobec uczestników i korzyści z zajęć:
Kluczowym założeniem zajęć jest nabywanie i dzielenie się praktyczną wiedzą i umiejętnościami poprzez warsztaty moderowane przez trenera - praktyka.
Podczas zajęć będziemy pracować na konkretnych przykładach (case'ach) z polskich przedsiębiorstw. Ćwiczenia będą nakierowane na nabywanie konkretnych praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania zasobami (np. jak zaprojektować i wdrożyć  system ocen)
Aby zrealizować cele i uczynić zajęcia efektywnymi, ważne jest, aby uczestnicy wykazywali się:
• proaktywnością - czyli obecnością i czynnym udziałem w warsztatach
• zaangażowaniem – konstruktywną dyskusją, zadawaniem pytań podczas zajęć, dzieleniem się wiedzą, przemyśleniami i umiejętnościami
• nastawieniem na praktyczne rozwiązania – analiza teorii i modeli zarządzania zasobami ludzkimi pod kątem praktycznych zastosowań

Cel szkolenia

Główny cel Kursu to praca na konkretach (case study) oraz nabycie praktycznych umiejętności z zakresu ZZL.

Cele szczegółowe - korzyści nabyte po szkoleniu pod  kątem:
Wiedzy: Uzyskanie wiedzy nt. zasad konstruowania i wdrażania systemu motywacyjnego optymalnego dla danej organizacji
Umiejętności: Nabycie umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania, i oceniania efektywności systemu rekrutacyjnego w organizacji, systemu ocen pracowniczych w organizacji oraz nabycie umiejętności w zakresie planowania i przeprowadzania rozmów oceniających
Postaw społecznych: Nabyta wiedza pozwoli Uczestnikowi na kompetentne projektowanie i wdrażanie kompleksowej strategii personalnej danej organizacji. Umiejętności dokonywania oceny i planowania spowodują, że Uczestnik Kursu dokona oceny i w razie potrzeby z łatwością zaplanuje działania naprawcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w firmie.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie
- pre-test – sprawdzający wiedzę Uczestników przed szkoleniem
- modele zarządzania zasobami ludzkimi – ujęcie praktyczne
- strategia personalna firmy i jej dostosowanie do kultury organizacyjnej
- zarządzanie zasobami ludzkimi w jednostkach samorządowych (case study – analiza mocnych stron i zagrożeń, wnioski)

2. Rekrutacja i selekcja pracowników
- aktualne wyzwania stojące przed osobami rekrutującymi pracowników w Polsce
- jak optymalizować dobór osób do zespołu
- metody i techniki rekrutacji
- przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
- prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej
- ocena kandydata – psychologiczne aspekty
- specyfika rekrutacji na stanowiska menedżerskie – model PowerHiring
- wywiad behawioralny w rekrutacji (ćwiczenie)

3. Motywowanie pracowników
- Na czym polega motywowanie ludzi?
- „W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, ale w praktyce taka różnica istnieje” – główne teorie motywacji i ich zastosowanie
- Prawa motywacji
- „Kij czy marchewka” - ćwiczenie
- Na czym polega konstruowanie systemów motywacyjnych (case study)?
- Motywowanie ROM i MBO – czyli o celach i wynikach w motywowaniu oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi

4. Ocena pracownicza
- reguły, metody i procedury oceniania
- kwalifikacje i kompetencje w ocenie pracowniczej
- jak skonstruować system ocen spełniający ustawowe wymogi (case study)
- oceny pracowników a decyzje kadrowe – czy i jak łączyć oceny z systemem wynagrodzeń (miniwykład; prezentacja rap[ortu z badań w polskich firmach i instytucjach)
- rozmowa oceniająca (ćwiczenie)

5. Szkolenia pracowników
- planowanie szkolenia kadr
- optymalizowanie polityki szkoleniowej
- strategia szkoleniowa firmy – jak ja projektowa i weryfikować (ćwiczenie)
- projektowanie ścieżek kariery i zarządzanie rozwojem oraz talentami w organizacji (case study)

6. Umiejętności menedżerskie ważne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- Źródła władzy (model Ravena)
- Kluczowe kompetencje menedżerskie
- Co wiemy na temat wpływu stylu zarządzania na motywację pracowników czyli na co szef ma wpływ i co może zmienić w zakresie motywacji swego zespołu
- Co jest istotą budowania autorytetu
- Algorytm karania pracowników
- Algorytm nagradzania pracowników
- Kiedy i jak dawać wytyczne pracownikom
- Psychologiczne aspekty delegowania uprawnień
- Przekazywanie trudnych decyzji
- Radzenie sobie z konfliktem pracowniczym – zapobieganie demotywacji powstałej z powodu sporów między członkami zespołu

7. Podsumowanie szkolenia
- dobre praktyki versus nieefektywne działania – dyskusja podsumowująca
- post-test oceniających wiedzę Uczestników po szkoleniu
- ocena szkolenia, rozdanie certyfikatów

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Metodyka

Kurs to kilku modułowa propozycja wprowadzająca w tematykę zarządzania zasobami ludzkimi. Oprócz omówienia zasadniczych elementów składających się na politykę kadrową i zarządzaniu zasobami ludzkimi proponujemy moduł poświęcony psychologicznym umiejętnościom menedżerskim.

Zajęcia zostaną dostosowane do specyfiki pracy jednostek samorządowych – poprzez przykłady i narzędzia adekwatne do zastosowania w odniesieniu do tejże specyfiki. Zaprezentujemy także kilka rozwiązań jak dotąd w praktyce polskich jednostek samorządowych – nie stosowanych, ale wartych dyskusji i uwagi – być może staną się dla Uczestników szkolenia inspiracją.

Szczegółowa metodyka:
-wykład
-dyskusja moderowana
-prezentacja multimedialna
-case study
-praca w grupach
-ćwiczenia indywidualne
-ćwiczenia z kamerą
-testy i kwestionariusze

Kurs trwa 30 godzin i kończy się egzaminem sprawdzającym wiedzę. 
Warunkiem zaliczania kursu jest: • 80 % poprawnych odpowiedzi w egzaminie.

PAMIĘTAJ ŻE MOŻESZ POZYSKAĆ DOFINANSOWANIE NA REALIZACJĘ KURSU

Trener

Katarzyna Jędruszczak

Psycholog, praktyk (specjalizacja: psychologia i zarządzanie zasobami ludzkimi). Posiada ponad 10-letnie doświadczenie biznesowe. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla kadry kierowniczej małych i średnich przedsiębiorstw, w tym w doradztwie w zakresie zarządzania sprzedażą i obsługą klienta; realizuje treningi motywacyjne i automotywacyjne. W obszarze szkoleń jest ściśle związana z handlowcami. Prowadzi warsztaty dla grup określanych jako „siły sprzedaży” oraz osób pracujących czy mających kontakt z klientem. Są to zwykle intensywne i kompleksowe warsztaty, coachingi i trening, których celem jest uzyskanie konkretnego efektu w postaci wzrostu sprzedaży i motywacji handlowców. Wszystko to powoduje, że jej zajęcia mają przede wszystkim walor praktyczny. Na swoim koncie ma realizację wielu projektów poprawiających efektywność przedsiębiorstw: projektuje i wdraża systemy ocen, systemy rekrutacyjne (w tym Assessment Centre), systemy motywacyjne, strategie szkoleniowe.

Jej kwalifikacje potwierdzają m.in: dyplom MBA (University of Illinois), certyfikat TROP z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikat Master of NLP, akredytacja PARP, a przede wszystkim referencje Klientów. Na stałe współpracuje z kilkoma firmami szkoleniowo-doradczymi. Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Bankowej i SGH, autorką wielu artykułów (np. dla gazety MSP oraz Gazety Prawnej). 

Skontakuj się z nami

Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.

730 755 444

Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00

Al. Warszawska 102

20-824 Lublin

Jesteśmy wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem 2.06/00057/2006.