Termin, miejsce, cena
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, doradcy
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności praktycznych w jaki sposób prowadzić tutoriale.
Cele szczegółowe w zakresie:
-Wiedzy: Omówione zostaną etapy tworzenia programów tutoringowych, rozpoznawanie i diagnozowanie potrzeb rozwojowych klienta, techniki i ćwiczenia stosowane w procesie tutoringowym.
- Umiejętności: We współczesnym szkolnictwie wobec dynamicznie rozwijającej się edukacji spersonalizowanej zapotrzebowanie na prowadzenie tutoriali jest bardzo duże, a tutorów niewiele. Zajęcia mają na celu wyposażenie kursantów w praktyczne umiejętności prowadzenia tutoriali, tak, by po skończeniu zajęć w sposób płynny słuchacze mogli wejść na rynek pracy, nawet w roli samodzielnego, samozatrudnionego edukatora.
- Postaw społecznych: Uczestnicy nabędą kompetencje związane z dobieraniem odpowiednich metod i narzędzi pomagających efektywniej osiągnąć cele wyznaczone przez klienta. Każdy z uczestników przejdzie przez indywidualny tutoring w celu lepszego zrozumienia omawianej tematyki.
1/ Pojęcie tutoringu i tutora – różnice pomiędzy sponsorem, coachem, mentorem a tutorem
2/ Tutoring jako proces rozwoju lidera
3/ Cechy tutora
4/ Edukacja w Polsce
5/ Psychologia pozytywna
6/ Flow w psychologii prof. Mihály Csíkszentmihályi
7/ SMART-narzędzie w obraniu i dopracowywaniu celów
8/ Wyznaczanie celów w procesie tutoringu
9/ Rodzaje tutoringu
10/ Wywiad tutorski, czyli scenariusz pierwszego tutorialu
11/ Obserwacja tutorska
12/ Werbalne sposoby słuchania
13/ Cykl kolba – metodologia
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
Wybrane ćwiczenia w procesie tutoringu, np. ćwiczenie krytycznego myślenia, ćwiczenie parafrazy, ćwiczenie zadawania pytań, ćwiczenie: podróż bohatera i in.
Wybrane gry edukacyjne (np. dr RefleksJA, Superfeedback, itp.)
Case study- historie tutorskie- próba rozwiązania trudnych sytuacji w procesie tutoringu
dr Aleksandra Lato
Pedagog, nauczyciel akademicki, przedsiębiorca. Zajmuje się procesami poznawczymi i twórczymi, stymulacją mózgu, po to, by lepiej i sprawniej się uczył, koncentracją uwagi, prowadzi treningi biofeedback. Prowadzi indywidualne zajęcia dla dzieci i młodzieży, oraz konsultacje dla rodziców. Pomaga w nauce opierając się na metodologii pracy przyjaznej mózgowi, czyli neurodydaktyce, oraz treningach biofeedback. Stymuluje potencjał twórczy dzieci i młodzieży oraz ich zdolności intelektualne: np. myślenie abstrakcyjne, metaforyczne, dedukcyjne i indukcyjne. W swojej pracy wykorzystuje mnemotechniki, czyli techniki szybkiego zapamiętywania, uczenia się i czytania oraz innowacyjne metody dydaktyczne.
Skontakuj się z nami
Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.
Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00
Al. Warszawska 102
20-824 Lublin