Celem Projektu „Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD” było podnoszenie poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tys mieszkańców.

Ponadto projekt ma na celu:

  • pobudzenie świadomości i aktywności w obszarach kształcenia i szkolenia 
  • rozwój usług edukacyjnych na obszarach wiejskich, miejsko-wiejskich
  • zapoznanie i przybliżenie problematyki ADHD 
  • przekazanie nauczycielom, wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych, pedagogom, psychologom i rodzicom dzieci trudnych, praktycznych wskazówek jak pracować i zrozumieć dziecko z ADHD
  • dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy jak odróżnić objawy ADHD od złego zachowania 
  • przedstawienie konsekwencji nieprawidłowej opieki i pracy nad dzieckiem z ADHD 
  • przygotowanie beneficjentów do samodzielnego wdrażania poszczególnych strategii w pracy z dziećmi nadpobudliwymi
  • wzbogacanie warsztatów pracy w kontekście rozwoju osobistego 
  • ukierunkowanie do wypracowania odpowiednich warunków rozwojowych dla dzieci z grupy ryzyka
  • przyczynienie się do stworzenie w szkole spójnego systemu zasad potrzebnych w pracy z „trudnym dzieckiem”
  • Celem Projektu „Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD” było podnoszenie poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tys mieszkańców.

Ponadto projekt miał na celu:

  • pobudzenie świadomości i aktywności w obszarach kształcenia i szkolenia
  • rozwój usług edukacyjnych na obszarach wiejskich, miejsko-wiejskich
  • zapoznanie i przybliżenie problematyki ADHD 
  • przekazanie nauczycielom, wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych, pedagogom, psychologom i rodzicom dzieci trudnych, praktycznych wskazówek jak pracować i zrozumieć dziecko z ADHD
  • dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy jak odróżnić objawy ADHD od złego zachowania 
  • przedstawienie konsekwencji nieprawidłowej opieki i pracy nad dzieckiem z ADHD 
  • przygotowanie beneficjentów do samodzielnego wdrażania poszczególnych strategii w pracy z dziećmi nadpobudliwymi
  • wzbogacanie warsztatów pracy w kontekście rozwoju osobistego 
  • ukierunkowanie do wypracowania odpowiednich warunków rozwojowych dla dzieci z grupy ryzyka
  • przyczynienie się do stworzenie w szkole spójnego systemu zasad potrzebnych w pracy z „trudnym dzieckiem”
  • przyczynienie się do stworzenia bardziej przystępnych warunków nauki dla dzieci z ADHD 
  • przekazanie skutecznych metod dydaktyczno-wychowawczych do pracy z uczniem z ADHD
  • ADHD czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi jest chorobą o podłożu neurologicznym – związaną z zaburzeniami pracy układu nerwowego.

Beneficjentem Ostatecznym mogła być osoba, która w dniu podpisania  regulaminu spełnia następujące kryteria:

  • jest nauczycielem szkoły podstawowej lub gimnazjalnej, lub 
  • jest wychowawcą w placówce opiekuńczo-wychowawczej, lub 
  • jest rodzicem dziecka z ADHD, lub 
  • jest pedagogiem lub psychologiem oraz - w codziennej swojej pracy spotyka się z problemem ADHD i potrzebuje poszerzenia swojej wiedzy na ten temat 
  • oraz- jest mieszkańcem gminy wiejskiej, miejsko- wiejskiej lub miasta do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa lubelskiego oraz chce z własnej inicjatywy podnieść swoje kwalifikacje, a chęć uczestniczenia w tego rodzaju szkoleniu wynika z potrzeby społeczności lokalnej.

Projekt był realizowany na terenie województwa lubelskiego. Projekt zakładał bezpłatne przeszkolenie 40 osób.

PROGRAM SZKOLENIA:

Moduł I - Część wykładową: 

  • definicja ADHD
  • kryteria diagnozy nadpobudliwości psychoruchowej
  • przyczyny powstawania ADHD i mechanizmy działania
  • typy, rodzaje i formy występowania ADHD
  • metody i sposoby nauczania dzieci z ADHD                      
  • możliwości zapewnienia dzieciom z grupy ryzyka rozwojowego odpowiednich warunków rozwojowych, wsparcie psychiczne
  • system zasad i jego zalety
  • działania profilaktyczne i terapeutyczne
  • wskazania dla nauczycieli do pracy z uczniem 
  • objawy utrudniają życie dziecku, nauczycielowi i rodzicom
  • ADHD a sukces 
  • metody terapii

Moduł II - Część warsztatowa aktywizująca uczestników szkolenia

ZAJĘCIA PROWADZIŁ: psycholog kliniczny z wieloletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej, warsztatowej i szkoleniowej w dziedzinie ADHD.

Proces Rekrutacji uczestników szkolenia był określony szczegółowo w Regulaminie. Rozpoczął się we wrześniu 2008r i trwał do momentu wyczerpania miejsc. 

TERMINY SZKOLEŃ:

  • 27 września 2008r.
  • 25 października 2008r.
  • 22 listopada 2008r.
  • 06 grudnia 2008r.