Termin, miejsce, cena
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
Księgowi, osoby zajmujące stanowiska związane z rozliczaniem projektów unijnych
Nabycie i poszerzenie wiedzy pracowników Urzędu z zakresu wyodrębnionej ewidencji księgowej w realizowanych projektach realizowanych. Nabycie praktycznych umiejętności związanych z rozliczaniem projektów.
1. Cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim
2. Zmiany w Nowej Perspektywie
3. Rzeczywiste aspekty regulacji wewnętrznych w zakresie rachunkowości w jednostce organizacyjnej w zależności od jej rodzaju:
a) polityka rachunkowości (dobre praktyki),
b) zakładowy plan kont
c) system informatyczny
4. Dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości dla celów ewidencji operacji związanych z projektem
5. Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej z omówieniem przykładów
6. Sposoby stosowania odpowiedniego kodu księgowego
7. Kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego
a) wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie
b) terminy i warunki przeksięgowań – w tym praktyczne przykłady
c) ewidencja i rozliczanie wydatków dotyczących dofinansowania do aktywów
d) ewidencja zwrotu części lub całości dotacji
e) dofinansowanie w sprawozdaniu finansowym
f) konsekwencje związane z brakiem prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej
8. Praktyczne wypełnianie obowiązku prowadzenia kontroli wyodrębnionej księgowości jako element kontroli na miejscu realizacji projektu
9. Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego
10. Ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie
a) Wymagania wynikające z przepisów prawa
b) Szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej – przykłady
11. Rodzaje dokumentów wymagane dla poszczególnych rodzajów wydatków kwalifikowanych – Omówienie rzeczywistych przypadków dotyczących wynagrodzeń, środków trwałych, podróży służbowych, umów cywilnoprawnych itp.
12. Środki trwałe w projektach – wartość początkowa, ewidencja, trwałość
13. Archiwizacja dokumentów – najlepsze rozwiązania i rzeczywiste przykłady
a) terminy archiwizacji wynikające z przepisów prawa a termin wynikający z umowy o dofinansowanie
b) sposób archiwizacji (szczególne wymogi w projektach dofinansowanych z dotacji)
14. Case studies – omówienie praktycznych przykładów (np. plany kont, opisywanie dokumentów, metody archiwizacji, zakańczanie projektu, itp.)
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
Radosław Gierałtowski
Specjalista z zakresu analizy finansowej, planowania, controllingu finansowego, sprawozdawczości budżetowej, budżetów zadaniowych, aplikacji i rozliczania środków współfinansowanych z Unii Europejskiej. Z wykształcenia ekonomista i finansista.
Skontakuj się z nami
Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.
Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00
Al. Warszawska 102
20-824 Lublin