Celem Projektu „Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD” było podnoszenie poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tys mieszkańców.
Ponadto projekt ma na celu:
- pobudzenie świadomości i aktywności w obszarach kształcenia i szkolenia
- rozwój usług edukacyjnych na obszarach wiejskich, miejsko-wiejskich
- zapoznanie i przybliżenie problematyki ADHD
- przekazanie nauczycielom, wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych, pedagogom, psychologom i rodzicom dzieci trudnych, praktycznych wskazówek jak pracować i zrozumieć dziecko z ADHD
- dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy jak odróżnić objawy ADHD od złego zachowania
- przedstawienie konsekwencji nieprawidłowej opieki i pracy nad dzieckiem z ADHD
- przygotowanie beneficjentów do samodzielnego wdrażania poszczególnych strategii w pracy z dziećmi nadpobudliwymi
- wzbogacanie warsztatów pracy w kontekście rozwoju osobistego
- ukierunkowanie do wypracowania odpowiednich warunków rozwojowych dla dzieci z grupy ryzyka
- przyczynienie się do stworzenie w szkole spójnego systemu zasad potrzebnych w pracy z „trudnym dzieckiem”
- Celem Projektu „Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD” było podnoszenie poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tys mieszkańców.
Ponadto projekt miał na celu:
- pobudzenie świadomości i aktywności w obszarach kształcenia i szkolenia
- rozwój usług edukacyjnych na obszarach wiejskich, miejsko-wiejskich
- zapoznanie i przybliżenie problematyki ADHD
- przekazanie nauczycielom, wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych, pedagogom, psychologom i rodzicom dzieci trudnych, praktycznych wskazówek jak pracować i zrozumieć dziecko z ADHD
- dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy jak odróżnić objawy ADHD od złego zachowania
- przedstawienie konsekwencji nieprawidłowej opieki i pracy nad dzieckiem z ADHD
- przygotowanie beneficjentów do samodzielnego wdrażania poszczególnych strategii w pracy z dziećmi nadpobudliwymi
- wzbogacanie warsztatów pracy w kontekście rozwoju osobistego
- ukierunkowanie do wypracowania odpowiednich warunków rozwojowych dla dzieci z grupy ryzyka
- przyczynienie się do stworzenie w szkole spójnego systemu zasad potrzebnych w pracy z „trudnym dzieckiem”
- przyczynienie się do stworzenia bardziej przystępnych warunków nauki dla dzieci z ADHD
- przekazanie skutecznych metod dydaktyczno-wychowawczych do pracy z uczniem z ADHD
- ADHD czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi jest chorobą o podłożu neurologicznym – związaną z zaburzeniami pracy układu nerwowego.
Beneficjentem Ostatecznym mogła być osoba, która w dniu podpisania regulaminu spełnia następujące kryteria:
- jest nauczycielem szkoły podstawowej lub gimnazjalnej, lub
- jest wychowawcą w placówce opiekuńczo-wychowawczej, lub
- jest rodzicem dziecka z ADHD, lub
- jest pedagogiem lub psychologiem oraz - w codziennej swojej pracy spotyka się z problemem ADHD i potrzebuje poszerzenia swojej wiedzy na ten temat
- oraz- jest mieszkańcem gminy wiejskiej, miejsko- wiejskiej lub miasta do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa lubelskiego oraz chce z własnej inicjatywy podnieść swoje kwalifikacje, a chęć uczestniczenia w tego rodzaju szkoleniu wynika z potrzeby społeczności lokalnej.
Projekt był realizowany na terenie województwa lubelskiego. Projekt zakładał bezpłatne przeszkolenie 40 osób.
PROGRAM SZKOLENIA:
Moduł I - Część wykładową:
- definicja ADHD
- kryteria diagnozy nadpobudliwości psychoruchowej
- przyczyny powstawania ADHD i mechanizmy działania
- typy, rodzaje i formy występowania ADHD
- metody i sposoby nauczania dzieci z ADHD
- możliwości zapewnienia dzieciom z grupy ryzyka rozwojowego odpowiednich warunków rozwojowych, wsparcie psychiczne
- system zasad i jego zalety
- działania profilaktyczne i terapeutyczne
- wskazania dla nauczycieli do pracy z uczniem
- objawy utrudniają życie dziecku, nauczycielowi i rodzicom
- ADHD a sukces
- metody terapii
Moduł II - Część warsztatowa aktywizująca uczestników szkolenia
ZAJĘCIA PROWADZIŁ: psycholog kliniczny z wieloletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej, warsztatowej i szkoleniowej w dziedzinie ADHD.
Proces Rekrutacji uczestników szkolenia był określony szczegółowo w Regulaminie. Rozpoczął się we wrześniu 2008r i trwał do momentu wyczerpania miejsc.
TERMINY SZKOLEŃ:
- 27 września 2008r.
- 25 października 2008r.
- 22 listopada 2008r.
- 06 grudnia 2008r.