Z dniem 15 sierpnia 2007r. rozpoczęliśmy realizację projektu dofinansowanego ze środków Fundacji im. L. Kronenberga. W ramach projektu zrealizowaliśmy cykl szkoleń z zakresu: "UCZYĆ I ZROZUMIEĆ DZIECKO Z ADHD" Szkolenia odbyły się w dniach: 29-09-2007; 13-10-2007; 27-10-2007; 24-11-2007. Szkolenia były bezpłatne, dofinansowane ze środków Fundacji Bankowej im Leopolda Kronenberga. Szkolenie trwało jeden dzień szkoleniowy w wymiarze 8 godzin.
Szkolenia adresowane były do : nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych; wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych; pedagogów oraz psychologów.
Projekt skierowany jest do beneficjentów, którzy w codziennej swojej pracy spotykają się z problemem ADHD i potrzebują poszerzenia swojej wiedzy na ten temat. Osoby pracujące na terenie woj. lubelskiego.
Celem szkolenia było:
- zapoznanie i przybliżenie problematyki ADHD,
- przekazanie nauczycielom, wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych, pedagogom praktycznych wskazówek jak pracować i zrozumieć dziecko z ADHD,
- dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy jak odróżnić objawy ADHD od złego zachowania,
- przedstawienie konsekwencji nieprawidłowej opieki i pracy nad dzieckiem z ADHD,
- prezentacja nowych metod pracy z dzieckiem z ADHD w szkole,
- przyczynienie się do stworzenia w szkole spójnego systemu zasad potrzebnych w pracy z „trudnym dzieckiem”
- nabycie umiejętności korygowania objawów nadpobudliwości psychoruchowej w grupie (np. klasie szkolnej) i w pracy indywidualnej z dzieckiem.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I - Część wykładową:
- definicja ADHD
- kryteria diagnozy nadpobudliwości psychoruchowej
- przyczyny powstawania ADHD i mechanizmy działania
- typy, rodzaje i formy występowania ADHD
- metody i sposoby nauczania dzieci z ADHD
- możliwości zapewnienia dzieciom z grupy ryzyka rozwojowego odpowiednich warunków rozwojowych, wsparcie psychiczne
- system zasad i jego zalety
- działania profilaktyczne i terapeutyczne
- wskazania dla nauczycieli do pracy z uczniem
- objawy utrudniają życie dziecku, nauczycielowi i rodzicom
- ADHD a sukces
- metody terapii
Moduł II - Część warsztatowa aktywizująca uczestników szkolenia
ZAJĘCIA PROWADZIŁ: psycholog kliniczny z wieloletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej, warsztatowej i szkoleniowej w dziedzinie ADHD