Termin, miejsce, cena
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do: kadry kierowniczej firm i administracji publicznej a także do osób, które pragną podnieść umiejętności i kwalifikacje w kluczowym aspekcie kompetencji menedżerskich.
Głównym celem szkolenia jest podniesienie poziomu kompetencji i wiedzy w zakresie rozpoznawania i przeciwdziałania dyskryminacji, mobbingowi i molestowania w miejscu pracy.
Cele szczegółowe - korzyści nabyte po szkoleniu pod kątem:
Wiedzy: Uczestnicy otrzymają gruntowną wiedzę na temat tła, źródeł i form dyskryminacyjnych. Różnic między mobbingiem a molestowaniem. Uczestnicy dowiedzą się jak czynniki psychospołeczne wpływają na atmosferę zawodową oraz zapoznają się z przykładami (Case Studies w warunkach Polski) projektom antydyskryminacyjnym.
Umiejętności: Nabycie praktycznych umiejętności związanych rozpoznawaniem i przeciwdziałaniem dyskryminacjom w miejscu pracy.
1. Dyskryminacja – Mobbing - Molestowanie:
• Formy dyskryminacji,
• Molestowanie wg. wyroku Sądu Najwyższego,
• Różnice między molestowaniem a mobbingiem,
• Tła – Kryteria dyskryminacyjne,
• Regulacje prawne zawarte w Kodeksie Pracy i Konstytucji,
• Czynniki psychospołeczne na podstawie badan
Case studies: Dyskryminacja ze względu na płeć
2. Wpływ aspektów dyskryminacyjnych na kondycję pracowniczą:
• Czynniki psychospołeczne związane z dyskryminacją, mobbingiem,
• Długotrwały stres oraz przyczyny rozwoju wypalenia zawodowego.
• Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w miejscu pracy.
• Dobrostan pracowniczy.
Case studies: Dyskryminacja ze względu na pochodzenie
3 Model komunikacji dwustronnej do zastosowania w praktyce:
• Istota konfliktów,
• Rodzaje i warunki powstawania konfliktów.
• Pasywne i aktywne strategie rozwiązywania konfliktów.
• Komunikacja w zespole źródłem rozwiązywania problemów.
• Zasady porozumiewania się, warunki komunikacji „góra – dół”, „dół – góra”.
• Reguły i techniki wywierania wpływu społecznego.
Case studies: dyskryminacja ze względu na wiek.
4. Komunikacja interpersonalna w konflikcie na tle dyskryminacyjnym:
• Model komunikacji dwustronnej
• Bariery komunikacyjne i sposoby ich niwelowania
• Bariery aktywnego słuchania i odbioru komunikatu
• Techniki aktywnego odbioru komunikatu
• Komunikacja asertywna
• Decentracja i empatia
Case Studies (praca na przykładach)
5. Asertywność w pracy:
• Dlaczego asertywność jest ważna w życiu zawodowym – sposób na dobrostan pracowniczy
• Reguły I prawa asertywności
• Wpływ asertynych zachowań na nasz odbiór
• Zasady budowania komunikacji asertywnej
Case Studies (praca na przykładach)
6. Panel dyskusyjny -podczas szkolenia będą udzielane odpowiedzi na zadawane pytania.
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
Szkolenie prowadzone aktywnymi metodami – warsztat, dyskusja, analiza przypadków – CASE STUDIES
MBA Piotr Żołądkowski
Trener, Wykładowca, praktyk biznesu, Doradca Zawodowy, Coach. Praktyk Public Relations / Komunikacji z ponad 20 letnim doświadczeniem.
Skontakuj się z nami
Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.
Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00
Al. Warszawska 102
20-824 Lublin