Termin, miejsce, cena
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
ZARZĄDZANIE /ZZL
Aktualnie nie wyznaczyliśmy terminu i nie prowadzimy zapisów na ten kurs/szkolenie. W celu uzyskania bliższych informacji lub oferty na szkolenie wewnętrzne prosimy o kontakt szkolenia@orylion.pl lub telefoniczny 81 532 62 06.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką zarządzania zasobami ludzkimi, w tym w szczególności: kierowników i menadżerów, personelu działu Kadr i HR.
Celem szkolenia jest profesjonalne przygotowanie uczestników do praktycznego i efektywnego zarządzania zespołem poprzez:
Tworzenie optymalnych warunków koniecznych do sprawnego funkcjonowania zespołu
Określenie ról pojawiających się w grupie i ich znaczenia dla pracy zespołu
Kształtowanie otwartości na zmiany i modyfikacje zachowań
Budowanie motywacji do pracy w zespole
Rozwijanie umiejętności świadomego i efektywnego komunikowania się w zespole
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
Wie jakie elementy składowe wpływają na sukces zespołu oraz jak wykorzystać formalną i nieformalną władzę w zespole dla zaspokajania potrzeb zespołu
Zna i potrafi zidentyfikować role w zespole i adekwatnie do występujących ról dokonywać podziału zadań i kompetencji
Zna metodologię efektywnego formułowania celów i zadań oraz potrafi efektywnie planować, zarządzać celami i priorytetami oraz skutecznie delegować zadania podwładnym
Potrafi dokonać świadomego wyboru odnośnie stylu kierowania zespołem i efektywnie nim zarządzać zgodnie z poziomem kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników
Potrafi identyfikować indywidualne i zespołowe motywacje oraz motywować, komunikować i oceniać członków zespołu
Posiada zdolność przekazywania komunikatów, informacji zwrotnej o charakterze pozytywnym i negatywnym w sposób konstruktywny i motywujący
Posiada umiejętność budowania dojrzałych relacji i odpowiedzialnych za cały zespół zachowań wykorzystujących energię i talenty indywidualne/zespołowe
1. Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi
Zarządzanie ludźmi jako proces
Funkcje zarządzania ludźmi
Modele zarządzania zasobami ludzkimi
Kto w organizacji zarządza zasobami ludzkimi?
2. Planowanie zasobów ludzkich w organizacji
Określenie potrzeb
Pozyskiwanie pracowników
Etapy doboru
Analiza stanowiska
Opis stanowiska
Profil kandydata
Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna/wady i zalety
Selekcja
3. Wdrożenie i adaptacja pracowników
Paszport do organizacji
Pierwsze dni
Przyjęcie do pracy i wprowadzenie na stanowisko
4. Szkolenie pracowników
Zarządzanie wiedzą w organizacji
Organizacja ucząca się
Cele szkoleń – skuteczne formułowanie
Planowanie szkoleń – analiza potrzeb szkoleniowych
Metody uczenia się i szkolenia
Ocena efektywności szkoleń
Model szkoleń wewnętrznych i szkolenia zewnętrzne
Analiza SWOT
5. Motywowanie pracowników
- Teorie motywacji
- Od koncepcji do zastosowań
Rozpoznanie potrzeb
Określenie celów
Świadome aktywizowanie pracowników
Ocena skuteczności bodźca
Pobudzenia do działania zgodnego z celami
Zaspokojenie potrzeb pracownika
-Narzędzia motywowania
Finansowe
Pozafinansowe
Zabezpieczające
6. Ocenianie pracowników
Pojęcie i cele oceniania
Nieformalna ocena efektywności
Systematyczna ocena sformalizowania
7. Mechanizmy tworzące zespół
Definicja zespołu
Zespół, a grupa
Wspólna wizja i jasne cele
Role w Twoim zespole
- Rozpoznanie jaką rolę Ty odgrywasz w zespole
Dynamika i strategie działania zespołu
Normy i standardy wykonywania zadań przez zespół
Indywidualne style działania w zespole
Style komunikowania się w zespole
Zalety i wady pracy zespołowej
Radość pracy zespołowej
8. Rola i zadania lidera w zespole
Zachowania i relacje w zespole
Identyfikacja i przydzielanie ról członkom zespołu
Procesy zachodzące w zespole – efektywne wzmacnianie pozytywnych i wygaszanie negatywnych zachowań
Planowanie pracy zespołu
Motywy pozafinansowe w działaniu zespołowym
Zwiększanie twórczego potencjału zespołu
9. Skuteczna komunikacja w zespole
Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się
Skuteczne komunikowanie się drogą do porozumienia się z innymi
Spójność komunikacyjna - jak przekazywać jednoznaczne komunikaty?
Synergia między współpracownikami uzależniona od poziomu komunikacji, jako wypadkowej poziomu zaufania i współpracy
Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości współpracownika
Empatia, wzajemne słuchanie i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb zespołowych i indywidualnych członków zespołu
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
Szkolenie to kilku modułowa propozycja wprowadzająca w tematykę zarządzania zasobami ludzkimi. Oprócz omówienia zasadniczych elementów składających się na politykę kadrową i zarządzaniu zasobami ludzkimi proponujemy moduł poświęcony psychologicznym umiejętnościom menedżerskim.
Anita Goździkowska
Trener biznesu, coach, doradca. Ukończyła kursy Train the Trainers I i II organizowane przez Centrum Szkoleniowe JET, a także brała udział w trwającym 120 godzin projekcie „Profesjonalny Trener Biznesu”, po którym uzyskała certyfikat Trenera Biznesu. Ponadto posiada licencję i certyfikat Praktyka Wywierania Wpływu i Perswazji oraz Sztuki NLP wydany przez Stowarzyszenie Trenerów NLP w Polsce. Od 2007 roku skupia się głównie na karierze trenerskiej z zakresu: profesjonalnej obsługi klienta; technik skutecznej sprzedaży; telefonicznej sprzedaży i obsługi klienta; e-marketingu; obsługi reklamacji; negocjacji; budowania zespołu; zarządzania zespołem; asertywności; autoprezentacji; zarządzania czasem; public relations.
Skontakuj się z nami
Zaufaj nam i zwiększ potencjał swoich pracowników.
Poniedziałek - Piątek w godz. 8:00 - 16:00
Al. Warszawska 102
20-824 Lublin